شامگاه گذشته انجام شد؛

آیین شبی با شهدا و تشییع پیکر یک شهید گمنام درسنندج

مراسم شبی با شهدا و آیین تشییع یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام فاطمیه شامگاه گذشته در لشکر 22 بیت المقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۸۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم شبی با شهدا و آیین تشییع یک شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی شامگاه گذشته با حضور سردار حسنی مدیر کل حفظ آثار استان، سردار مالکی جانشین قرارگاه شهید شهرامفر،سرهنگ رضایی جانشین عملیاتی 22 بیت المقدس، سرهنگ رحیم زاده فرمانده ناحیه سنندج ،حجت السلام موسوی نمایندگی ولی فقیه در لشکر 22بیت المقدس، عموم مردم و خانواده های معظم شهدا در لشکر 22 بیت المقدس در سنندج  برگزار شد.
 
به گفته سردار حسنی  استان کردستان همزمان با ایام فاطمیه  میزبان 5 آلاله برگشته از سفر عشق است که دو پیکر از این شهدا در دانشگاه آزاد شهرستان قروه و دو شهید در پارک گلهای دلبران و یک شهید نیز در لشکر 22 سپاه بیت المقدس کردستان خاکسپاری می شوند. 
 
 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان گفت: مراسم شب وداع با شهدا با حضور جمع زیادی از مردم شهید پرور، خانواده شهدا، فرمانده هان و کارکنان نیروی انتظامی شامگاه گذشته(سه شنبه 10 اسفندماه) در حسینیه لشکر بیت المقدس برگزار شد اما خاکسپاری در سنندج از صبح روز چهارشنبه در بنیاد حفظ آثار شروع و در لشکر 22 بیت المقدس و در شهرستان قروه روز چهارشنبه با حضور مردم شهید پرور قروه آغاز می شود.
 
 
 

بر اساس این گزارش اکنون 64 شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی در شهرستان های مختلف استان کردستان تدفین شده که پیکر پاک 10 تن از این شهدا در مرکز استان و در شهر سنندج به خاک سپرده شده است.

 
 
 

گفتنی است هم اکنون 12 یادمان شهدای گمنام در کردستان وجود دارد.


 
ارسال نظرات