خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: چرا در صورتی که فاقد تخصص دینی هستید در مورد دین اظهار نظر می کنید؟ شما از کدام اسلام سخن می گویید؟ اسلامی که با رقص و هرزه گری و لااوبالی گری سازگار است اسلام لیبرالی، سکولاری و در مبانی اومانیسم است.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۰۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مومن زاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در مراسم وداع با شهید گمنام در مسجد اباالصالح (عج) بیرجند، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فرموده است"کسانی که در راه حق میمرند هرگز جزء اموات نیستند و آنها زنده هستند اما بعضی ها نمی فهمند"، گفت: خداوند برای شهدا شناسنامه ای را باز کرده است که تا ابد باز خواهد بود و بسته نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه شهید کوثر، سراسر خیر و برکت و شهید زنده است، افزود: شهید نه تنها در حیات معنوی زنده است بلکه نام شهید، یاد شهید و مزار شهید احیا گر و زنده کننده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه جلسات شهدا به دلیل انتسابی که به شهدا دارند سراسر هدایت، نورانیت، خیر و برکت است، گفت: در روایت داریم که درهر مجلس، جمع و جمعیتی که یاد صلحا برده شود و از نیکان حرف به میان آید در آن جلسه رحمت خداوند نازل می شود.

 

مومن زاده افزود: جلسات معنوی، مذهبی، بصیرتی و یادواره و بزرگداشت شهدا را نمی شود به عدد، نفر، جمعیت و ظاهر قیاس، جمع بندی و قضاوت کرد چراکه جلسات یادواره ی شهدا کیفیت محور است.

 

وی یادآور شد: کیفیت یادواره ی شهدا از تصورات ظاهری و محاسبات عقلی ما بیرون است و شهید، یادواره ی شهید و وصیتنامه شهید مصداق کوثر است و کوثر به معنای خیرو برکت و اثر است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی تصریح کرد: آنهایی که جلسات شهدا را با برچسب های ناروا مورد بی مهری قرار می دهند از عالم شهید و شهادت بی خبر هستند.

 

مومن زاده افزود: با هیچ محاسبه عقلی و نگاه منطقی نمی شود گفت که جلسه شهدا خروجی ندارد آنهایی که از خروجی نداشتن جلسه شهدا حرف می زنند با عالم شهید و شهادت بیگانه اند.

 

وی گفت: اگر یادواره ی شهدا مجمع، مامن هدایت و نورانیت است پس خروجی دارد اگر جلسه شهدا کیفیت محور، بیدار باش و غفلت زا است پس خروجی دارد و شهدا به بزرگداشت و یادواره نیاز ندارند و ما نیازمند به شهدا هستیم.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی یادآور شد: این ما هستیم که باید در بزرگداشت و یادواره ی شهدا فاصله ی خودمان را با شهدا  ببینیم و این فاصله ها را جبران کنیم.

 

مومن زاده با بیان اینکه یادواره جلسه ای است که انسان در آن به معنویت، صلاح، فلاح، عبودیت، بندگی و رستگاری  پی می برد، گفت: یادواره ی شهدا یکی از راه های تمسک و توسل به صراط مستقیم است و یکی از ریشه ای ترین، مبنایی ترین و اساسی ترین کارهای فرهنگی برگزاری یادواره شهدا است.

 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند"زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"، بیان کرد: اگر امروز خطرات نفوذ انقلاب ما را تهدید می کند بیمه ی انقلاب انجام کارهای مبنایی فرهنگی است که اساسی ترین آن یادواره ی شهدا است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بابیان اینکه اولویت مهم کشور و مطالبه ی امام جامعه اسلامی انقلابی گری است، خاطرنشان کرد: یادواره و بزرگداشت شهدا بستر ساز انقلابی گری در جامعه است و از نیازهای مبرم و اساسی در مسائل فرهنگی برگزاری یادواره ها و بزرگداشت های شهدا است.

 

مومن زاده با اشاره به اینکه در وصیت نامه های شهدا که سراسر هدایت و نورانیت است موضوع پایبندی به اسلام از پر تکرارترین توصیه ها و سفارش ها است، گفت: افرادی که در تعامل با دین را گزینشی، جزیره ای و تبعیضی برخورد می کنند با راه شهدا فاصله دارند و اسلام همانگونه که رعفت و محبت دارد اقتدار، قاطعیت و مقاومت نیز دارد.

 

وی افزود: انحراف از راه و مسیر شهدا در این است که با دین جزیره ای برخورد شود و قسمت هایی از دین که هزینه ندارد پررنگ شود و آن قسمت هایی که اقتدار و قاطعیت دارد کم رنگ شود و این جفا به راه شهدا و انحراف از مسیر شهدا است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: راه شهدا به معنای اعتقاد قلبی و التزام عملی به تمامیت دین است که در مقابل آن اسلام سکولار قرار دارد.

 

مومن زاده با اشاره به اینکه دومین چالشی در این کشور وجود دارد بدعت در دین است، بیان کرد: بدعت به معنای آن است که چیزی که در دین نیست را به خورد مردم دهیم و همه شما در این روزها شاهد این بودید که یکی از مسئولان که تخصص دینی و فقهی ندارد در یک بدعت آشکار بیان کرد که رقص زن و مرد به اسلام لطمه ای وارد نمی کند.

 

*آقای استاندار شما به چه مجوزی فتوا صادر می کنید

وی خطاب به استاندارخراسان جنوبی، گفت: جناب آقای استاندار شما به چه مجوزی در رابطه با اسلام و احکام اسلام اظهار نظر می کنید در کدام حوزه ی علمیه در محضر کدام عالم و مجتهد، صاحب صدور فتوا شده اید.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: استان خراسان جنوبی استان علم و فقه و اجتهاد است و شما می دانید در کجا هستید؟ و کجا دارید در مورد دین و احکام دین اظهار نظر می کنید؟ منطقه ی ما، منطقه ی فقها و مجتهدین است.

 

مومن زاده تصریح کرد: چرا در صورتی که فاقد تخصص دینی هستید در مورد دین اظهار نظر می کنید؟ شما از کدام اسلام سخن می گویید؟ اسلامی که با رقص و هرزه گری و لااوبالی گری سازگار است اسلام لیبرالی، سکولاری و در مبانی اومانیسم است.

*آقای استاندار، باید به حال تورم وبیکاری گریه کرد

وی با اشاره به اینکه آقای استاندار گفته است باید به حال هنر و فرهنگ استاندار گریه کرد، بیان کرد: جناب آقای استاندار باید به حال گرانی، بیکاری، تورم، وضعیت نابسامان اقتصادی و به حال کسانی که کیسه به دوش در کنار سطل های زباله شکم خانواده خود را سیر می کنند گریه کرد، اگر اهل گریه اید باید به حال اینها گریه کنید.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: باید به حال مدیریت کشور گریه کرد که مدیرانی در مسند امور کشور هستند که با انقلابی گری فرسنگ ها فاصله دارند.

 

مومن زاده بابیان اینکه باید به حال مدیری گریه کرد که می گوید در 10 دقیقه آمریکا می تواند سیستم دفاعی مارا از کار بیندازد، افزود: باید به حال آن مدیری گریه کرد که آنقدر به توانایی ایرانیان بی اعتماد است که می گوید هنر ایرانی در درست کردن آبگوشت بزباش است.

 

*مدیرانی با تفکرات ضد اسلامی، به درد بزچرانی می خورند

وی تصریح کرد: مدیرانی با این افکار وارونه به درد بز چرانی می خورند.

 

*آقای استاندار، اینجا ترکیه نیست که برای ائمه جمعه خط و مرز قائل می شوید

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به نامه منتشر شده از سوی استانداری خطاب به علما و ائمه جمعه، بیان کرد: آقایان مجموعه استانداری اینجا ایران است ترکیه نیست که برای خطبا و ائمه جمعه خط و مرز قائل شوید.

 

مومن زاده خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و علمای شیعه در طول تاریخ مستقل بوده اند مگر شما از حقوق شهروندی و آزادی بیان حرف نمی زنید آیا حرف ائمه جمعه غیر اصولی است؟ حرف شما که بدون داشتن تخصص اظهار نظر می کنید اصولی است و اعتراض و اعتقاد مردم و علما غیر اصولی است؟

 

*آقای رئیس جمهور اگر شما منتقدین را بی شناسنامه نمی خوانید؛ زیردستانتان مومنان را خفاش نمی نامید

وی بابیان اینکه ما نمیدانیم آقای رئیس جمهور از مسائل و حقایق استان ما خبر دارد یا خیر، گفت: خطاب به ایشان می گوئیم آقای رئیس جمهور آب از سرچشمه گل آلود است اگر شما منتقدین را با برچسب های ناروا از قبیل بی شناسنامه، بیکار، متوهم و معیوب خطاب نمی کردید زیر مجموعه های شما اینقدر جرئت و جسارت پیدا نمی کردند که مومنان و متدینان را در یک استان خفاش نام بگذارند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بابیان اینکه دومین وصیت و سفارش شهدا ولایت پذیری است، گفت: ولایت پذیری به معنای اعتقاد قلبی و التزام عملی به فرمان های ولایت و دستورات امام جامعه اسلامی است و سرّ همه ی پیشرفت های انقلاب اسلامی در ولایت پذیری بوده و تمام مشکلات و گره ها ریشه در ولایت گریزی و اجتهاد در برابر ولایت دارد.

 

مومن زاده با اشاره به سومین وصیت شهدا که استکبار ستیزی است، بیان کرد: خداوند در قرآن حقایق را فرموده است و حق و باطل و حد و مرز تعامل و گفتگو را مشخص کرده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون سیاست دشمن تحریم انتخابات بوده است، گفت: عجیب است که در انتخابات مجلس سیاست دشمن تشویق به انتخابات بود دشمنی که از رفتن به پای صندوق های رای منع می کرد در انتخابات مجلس گفت در انتخابات شرکت کنید و عجیب تر این بود که لیست دادند و گفتند به اینها رای دهید.

 

وی ادامه داد: استکبار ستیزی جوهره ی انقلاب است و انقلاب اسلامی به معنای نفی ظلم، ظالم و نظام کدخدا و رعیتی در داخل و خارج است و عده ای کدخدا و رعیتی را در داخل قبول ندارند اما در بیرون قبول دارند و می گویند باید کدخدا را دید.

منبع: خاورستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها