خبرهای داغ:
با حضور مراجع عظام تقلید صورت گرفت

برگزاری مراسم یادبود حجت‌الاسلام قرهی در قم

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام قرهی با حضور مراجع عظام تقلید سه شنبه شب در حسینیه امام خمینی دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۳۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
برگزاری مراسم یادبود حجت‌الاسلام قرهی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن قرهی سه شنبه شب با حضور حضرات آیات سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی و شبیری زنجانی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حسینه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری در این مراسم اظهار کرد: خداوند در قرآن، در آیه‌ای از سوره مجادله می‌فرماید «اگر بنده‌ای از بندگان من تقویت علم و ایمان را همراه با یکدیگر پیش ‌ببرد مولودی به نام حکمت در وجودش متولد می‌شود.»

وی با اشاره به تعاریفی که برای حکمت بیان شده است گفت: حجت‌الاسلام قرهی مانند تیرانداز کارکشته‌ای بود که تیرش به وسط سیب برخورد می‌کرد و به او حکیم می‌گفتند.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به جمعیت حاضر در مراسم گفت: آیا این کتاب‌های ادبی، فقهی و فلسفی که می‌خوانیم علم است؟ اهل معرفت می‌گویند این کتاب‌ها کلمه و راهی است به‌ سوی حکمت.

یادآور می‌شود مجلس بزرگداشت حجت‌الاسلام قرهی روز جمعه 13 اسفند از ساعت 14 عصر در مسجد حجت ابن الحسن واقع در خیابان سهروردی تهران برگزار می‌شود.
ارسال نظرات