جانشین بسیج جامعه پزشکی استان کرمان گفت: طرح شناسنامه بهداشتی خانوار یک طرح پایلوت است که در برخی استانهای کشور اجرایی شده و اگر با موفقیت همراه باشد در کل کشور اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۴۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، حجت صادقی، جانشین بسیج جامعه پزشکی استان کرمان درباره اجرای طرح «تهیه شناسنامه بهداشتی» مردم در این استان گفت: این طرح به این شکل است که اطلاعات هر خانواده در شهر کرمان به سیستم‌های بهداشت و درمانی وارد شود تا افراد از خدمات درمانی لازم استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز بهداشت برای جمع آوری اطلاعات بیماران سامانه نداشتند به همین دلیل خواستار این موضوع شدند که ما نیز جلسه‌ای را با مسئول بهداشت شهرستان برپا کردیم و در نهایت با حدود ۱۰۰ نفر از اعضای شبکه بهداشت و بسیج جامعه پزشکی این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

صادقی، درباره روند جمع آوری اطلاعات بهداشتی خانوارهای کرمانی گفت: ما اطلاعات حدود ششصد هزار نفر را ثبت کردیم اما در ادامه اطلاعات را خانه به خانه جمع آوری می‌کنیم و در سامانه ثبت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: فرم مخصوص در اختیار ما قرار می‌گیرد همچنین در سامانه‌ به شکل آنلاین تمامی سوالات در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا به شکل آنلاین تکمیل ‌شود.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان کرمان در ادامه افزود: حدود نهصد و پنجاه هزار خانوار در کرمان وجود دارد که جمع آوری اطلاعات بهداشتی حدود ششصد هزار خانوار را بسیج جامعه پزشکی بر عهده گرفته است و در واقع دوسوم کار به عهده بسیج جامعه پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستانهای تابعه استان کرمان این کار توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان کرمان به علت وسعت زیاد و تعداد زیاد خانوارها بسیج جامعه پزشکی در این اقدام وارد شده است.

صادقی، این موضوع را بیان کرد که اقدامات جهت جمع آوری اطلاعات بهداشتی خانوارهای کرمانی از امروز آغاز شده و تا پایان اسفند امسال ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که تهیه شناسنامه خانوار چه کمکی به نظام سلامت استان کرمان می‌کند، اظهار کرد: این فعالیت می‌توانند به برنامه ریزی برای ارائه انواع خدمات در محلات و مناطق مختلف کمک کند همچنین مراکز بهداشت برنامه لازم را برای ارائه خدمات به مردم داشته باشند و با توجه به نیاز محلات خدمات مختلفی را ارائه دهند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان کرمان ادامه داد: به این شکل که اگر در محله‌ای مشکلی بیشتر شایع است متخصص لازم را به آن منطقه اعزام کنند.

صادقی در پایان با بیان اینکه طرح شناسنامه خانوار در برخی استانهای کشور از جمله فارس و هرمزگان اجرا شده است، تصریح کرد: این طرح در استان کرمان و برخی استانهای کشور به شکل پایلوت اجرا می‌شود تا اگر با موفقیت همراه باشد در تمام کشور اجرایی ‌شود.

 

ارسال نظرات