مدیر کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در گفتگو با«بسیج»:
مجرد گفت: در این مقطع از زمان اسکله شهید رجایی با دو مشکل اساسی مواجه است. پیک ترافیک کالاهای صادراتی و وارداتی و توقف قطار برای عبور از عرض جاده ای که کامیون ها حضور دارند دو مشکل اصلی بندرگاه به شمار می رود.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۵۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸

علیرضا مجرد مدیر کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره ترافیک سنگینی که در اسکله شهید رجایی بوجود آمده بود گفت: در آخر سال به دلیل آنکه صادارت و واردات زیاد می شود و تجار بازرگان هم برای شب های عید برنامه هایی دارند تا محصولات خود را به فروش برسانند، باعث می شود این ترافیک هر ساله اتفاق بیافتند. معمولا این ترافیک تا تاریخ 25 اسفند ادامه دار است و احتمال رخ داد ترافیکی در بندرگاه وجود دارد.

سیستم ریلی اسکله ترافیک بندرگاه را تشدید می کند

وی افزود: علاوه بر صادرات و واردات، سیستم حمل و نقل ریلی هم برای انتقال اجناس به میدان می آید چراکه یکسری از محصولات هستند که نمی شود با کامیون ها انتقال داد. قطار ها هم وقتی وارد بندرگاه می شوند، هنگام بارگیری زمانی زیادی طول می کشد تا بارگیری را کامل کنند به همین دلیل کامیون ها در ترافیک می مانند.

مجرد تصریح کرد: در این مقطع از زمان اسکله شهید رجایی با دو مشکل اساسی مواجه است. پیک ترافیک کالاهای صادراتی و وارداتی و توفق قطار برای عبور از عرض جاده ای که کامیون ها حضور دارند دو مشکل اصلی بندرگاه به شمار می رود.

هر بازرگان یک سال مجوز کالاهایش زمان دارد تا آن ها را صادر یا وارد کند

مدیر کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: تجار بازرگان ما در ایران یکسری مجوز هایی را هم برای صادرات و هم برای واردات دریافت می کنند، یک سال اجازه دارند تا این محصول را صادر یا وارد کنند. باتوجه به این موضوع در پایان سال که زمان مجوز آن ها تمام می شود باعث بالا رفتن پیک ترافیکی در بندرگاه های کشور می شود و اسکله شهید رجایی هم تحت تاثیر این رخ داد قرار می گیرد.

رسیدگی به امور گمرکی در اسکله زمان بر شده است

مجرد در خصوص مجوز های گمرکی که اختلالاتی ایجاد کرده است عنوان کرد: نمی توان برداشت کرد که کارها از چرخه گردش اداری افتاده اند. بحث همان پیک ترافیک تجار بازرگان است که رسیدگی در پایان سال دشوار می شود. بندرگاه، وزارت صنعت معدن تجارت و گمرک با همکاری هم تمام سعیشان را می کنند تا مشکلات اداری و مجوز هایی که صادر می شود دچار مشکل نشود و هرچه زودتر این ترافیک ها ریشه کن شود.

خسارت وارده به کامیون ها به گردن هیچ مسوولی نخواهد بود

وی با بیان اینکه به کامیون ها خسارت های میلیونی وارد شده که به دلیل توفق طولانی که در خط حمل و نقل اسکله شهید بود اظهار داشت: این روزها وضعیت صادرات ایران به لطف خدا نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است و حجم کشتی هایی که در اسکله ها پهلو می گیرند بالا می رود. اینکه خسارت به آن ها وارد شده است شکی نیست اما نمی توان گفت خسارت آن را مثلا دولت یا گمرک یا صنعت حمل و نقل استان باید متقبل شود.

حتی نانوایی هم صف می خواهد

این مسوول با مثال کنایه آمیز به رانندگان صنعت حمل و نقل اسکله شهید رجایی که به نحوه شانه خالی کردن از پاسخ گویی بود گفت: به هر حال کسی که در صف نانوایی هم برای تهیه نان منتظر می شود باید کمی زمان برای انجام این کار صرف کند.

ارسال نظرات