خبرهای داغ:
مسئول راهبردی سپاه ناحیه همدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان مهم‌ترین و بهترین دستاورد اردوهای راهیان نور دانست.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۶۴
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

عباس صفایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار داشت: بازدید از مناطق عملیاتی فرصت مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی است.

وی ترویج این فرهنگ را به عنوان مهم‌ترین و بهترین دستاورد اردوهای راهیان نور معرفی کرد و ابراز داشت : وقتی یک جوان به مناطق جنگی اعزام می شود و از نزدیک با حال و هوای آن مناطق آشنا می‌شود و رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در دمای 45 درجه با وجود سختی‌ها و کمبودهای زمان جنگ را لمس می‌کند، تلنگری در ذهنش ایجاد می‌شود که این‌ها برای چه هدفی مقاومت کردند.

مسئول راهبردی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در این اردوها به دنبال ایجاد این سوال در ذهن جوان هستیم، گفت: با ایجاد این سوال در ذهن افراد، آنها آزادانه در فضای فکری خود تصمیم می‌گیرند و تفکر می کنند و به طور قطع به نتایجی مثبتی در خصوص اهداف مقاومت رزمندگان می‌رسند که در نتیجه آن زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد و ارمان ها و ارزش های والای شهدا در بین زائران نهادینه می شود.

صفایی با اشاره به ضرورت برگزاری اردوها عنوان کرد: افزایش معنویت در بین نسل سوم و چهارم انقلاب از نتایج برگزاری این اردوها است.

وی اظهار داشت: ما دراردوها شاهد تحول و دگرگونی زائران بودیم، به طوری که برخی از آنها از راویان در خصوص چگونگی راضی کردن خانواده به جمع کردن ماهواره مشاوره می‌گرفتند، خانم‌های بد حجاب به سمت حجاب گرایش پیدا می‌کردند و در ترویج این فرهنگ همت می‌کردند و برخی با هدف دیگری در اردو شرکت کرده بودند که با قرار گرفتن در این فضا به کلی متحول شدند.

مسئول راهبردی سپاه ناحیه همدان گفت: اعزام نوجوانان و جوانان به مناطق جنگی یکی از مهمترین راهبردهای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

وی تاکید کرد: در برهه کنونی با این فضا و هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمن و با فضای مجازی ایجاد شده که همه جوانان با آن درگیر هستند برگزاری این اردوها بسیار مؤثر است.

صفایی عنوان کرد: زمانی نوجوانان و جوانان به این اردوها اعزام می شوند و با توجه به اینکه فطرت انسان حق طلب است در آن مناطق حقانیت و فداکارهای رزمندگان را می بینند و بر وجودشان تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات