خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید سپاه صاحب الامر(عج) قزوین اذعان کرد:
مسئول بسیج اساتید سپاه استان قزوین اذعان کرد: متاسفانه برخی مسئولین تنها در گفتارها و رفتارهایشان از اقتصاد مقاومتی و نظریه اول صحبت می‌کنند و در عمل در پی تحقق نظریه دوم و اقتصاد عاریتی هستند.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۶۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

محمد نجاتی مسئول بسیج اساتید سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، روند توسعه اقتصاد مقاومتی در یک سال اخیر ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: دو دیدگاه کلی در راستای اقتصاد مقاومتی وجود دارد که هر کدام مسیر متفاوتی را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی برای انسان تعریف می‌کند.

وی در خصوص دیدگاه اول تصریح کرد: معتقدان به این دیدگاه استفاده به‌جا و درست از ظرفیت‌های کشور را عامل اصلی دستیابی به اقتصاد مقاومتی می‌دانند و رشد اقتصادی را در عوامل درونی کشور جست و جو می‌کنند.

این مسئول دیدگاه دوم را نوعی اقتصاد عاریتی عنوان کرد و گفت: معتقدین به این دیدگاه اقتصاد مقاومتی و رشد کشور را وابسته به دیگر کشورها می‌دانند و معتقدند رسیدن به پیشرفت بدون کمک کشورهای پیشرفته غیرممکن است.

مسئول بسیج اساتید سپاه استان قزوین مطرح کرد: متاسفانه برخی مسئولین تنها در گفتارها و رفتارهایشان از اقتصاد مقاومتی و نظریه اول صحبت می‌کنند و در عمل در پی تحقق نظریه دوم و اقتصاد عاریتی هستند.

نجاتی ادامه داد: مسئولین کشورهای خارجی نیز در تلاش هستند تا اقتصاد عاریتی را برای ما نهادینه کنند و می‌خواهند این نگاه را در همه مسئولین و مردم جا بیندازند.

وی با اشاره به توافق‌نامه برجام تشریح کرد: برجام به همه نشان داد که تمام وعده‌های غرب پوچ و توخالی هستند و علیرغم آن‌که ایران در برجام بسیاری از محدودیت‌ها را پذیرفت، اکثر وعده‌های طرف مقابل عملی نشد.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه تمام هم و غم دولت توافق‌نامه برجام بود و چون این توافق‌نام آن‌طور که انتظار می‌رفت نشد، ما اقدامات عملیاتی زیادی را در حوزه توسعه اقتصاد مقاومتی در جامعه ندیده و حس نکرده‌ایم.

مسئول بسیج اساتید سپاه استان قزوین تنها درآمد حاصل از فروش نفت را عامل توسعه کشور در سال‌های اخیر دانست و تبیین کرد: اگر توافق‌نامه برجام اجرایی می‌شد ما باید امروز شاهد مشکلاتی چون رکود و بیکاری در جامعه نبودیم و متاسفانه در این سال‌ها در بخش‌های صنعتی و کشاورزی اقدامات به‌خصوصی که سبب رشد اقتصادی مثبت در کشور شود را شاهد نبوده‌ایم.

نجاتی تصریح کرد: متاسفانه افقی را که مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اقتصاد مقاومتی برای پایان سال مدنظر داشتند، محقق نشده است.

وی پرخاشگری‌های اخیر دولت و دولتمردان را نتیجه خالی‌بودن دستشان در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: دولتمردان و به‌ویژه رئیس دولت با برخورد تند و پرخاشگری و ایجاد دوقطبی گری در جامعه می‌خواهند از زیر بار پاسخگویی شفاف پیرامون چگونگی روند اقتصاد مقاومتی در جامعه شانه خالی کنند.

این مسئول توضیح داد: نگاه نامناسب برخی مسئولین و مدیران علت اصلی عدم موفق در حوزه اقتصاد مقاومتی است و تا وقتی نگاه آن‌ها اصلاح نشود اتفاق شایسته‌ای را در این راستا شاهد نخواهیم بود.

مسئول بسیج اساتید سپاه استان قزوین وجود قوانین دست و پاگیر برای تولیدکنندگان را از دیگر دلایل عدم توسعه در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: دولت و مجلس باید حمایت از کارآفرین و تولیدکنندگان داخلی را در دستور کار خود قرار دهد.

نجاتی در خاتمه خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما از نظر منابع انسانی، مواد اولیه، انرژی، نیروهای متخصص و جوان و هم‌چنین بازار مصرف که از عمده عوامل زیرساختی در دستیابی به اقتصاد مقاومتی هستند مشکلی نداریم و با مدیریت صحیح و هم‌چنین وضع قوانین و مقررات مناسب می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را در کشورمان محقق سازیم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها