جانشین فرمانده ناجا از آمادگی کامل ناجا برای رصد حوزه انتخابات در فضای مجازی و واقعی و همچنین راه‌اندازی پلیس فتا در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۲۹۱۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه نشست سراسری رؤسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز آزمایشگاه تخصصی پلیس فتا به طور همزمان و توسط ویدئوکنفرانس در 16 استان افتتاح شد و هم‌اکنون 26 استان کشور به پیشرفته‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه دسترسی دارند. 

سردار مؤمنی تصریح کرد: پلیس فتا یک پلیس جوان است که در طول پنج سال فعالیت خود دستاورد خوبی در همه استان‌ها داشته است. 

این مقام ارشد انتظامی به تشکیل پلیس فتا در شهرهایی با جمعیت بالای 200 هزار نفر اشاره و بیان داشت: قرار است در سال 96 پلیس فتا در شهرهایی که بالای 100 هزار جمعیت نیز دارند، راه‌اندازی شود. 

این مقام ارشد انتظامی کشور با بیان این مطلب که بیش از 88 درصد جرائم در حوزه فضای مجازی توسط پلیس کشف می‌شود، اظهار داشت: فضای مجازی با توجه به خدماتی که می‌دهد تهدیدات بالایی نیز دارد. 

سردار مؤمنی در خصوص انتخابات و فضای مجازی اعلام کرد: فرمانده ناجا اعلام کرد که نیروی انتظامی آمادگی کامل برای امنیت انتخابات دارد و پلیس در امنیت انتخابات کوتاه نیامده و با تمام ظرفیت خود عمل خواهد کرد؛ بر این اساس، ان‌شاءالله انتخابات با حضور مردم و در امنیت کامل برگزار خواهد شد. 

به گزارش فارس وی ادامه داد: با توجه به افزایش جرائم در حوزه مجازی، متصور است که در انتخابات نیز با مسائلی روبه‌رو باشیم، بنابراین با پیش‌بینی، آمادگی و هوشیاری در این حوزه قدم خواهیم برداشت تا فضای واقعی و مجازی برای مجرمین امن نباشد.

ارسال نظرات