سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری ویژه برنامه سوگواره‌ یاس نبوی در امام‌زادگان(ع) استان خبر داد و گفت: این ویژه برنامه در ایام شهادت حضرت صدیقه‌ی کبری(س) در امام‌زادگان(ع) و بقاع متنبرکه‌ی استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۹۵۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی در خصوص ویژه برنامه‌ سوگواره‌ی یاس نبوی اظهار کرد: این برنامه طی چندین سال است که با این عنوان در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) در بقاع متبرکه استان برگزار شده و امسال نیز به همان روال قبلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در قالب این ویژه برنامه نیز یادآور شد: بیان خطبه‌ فدکیه، قرائت حدیث کساء، برگزاری شام غریبان حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) و ... از جمله برنامه‌هایی است که در قالب این ویژه برنامه اجر می‌شود.

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر اینکه مراسم شام غریبان حضرت شب جمعه در امام‌زادگان استان برگزار می‌شود، یادآور شد: این مراسم امام‌زادگان(ع) استان و بقاع متبرکه میزبان اقشار مختلف مردم و عاشقان اهل بین عصمت و طهارت(ع) خواهد بود.

حجت‌الاسلام خلیلی بیان کرد: 14نفر از مبلغان مذهبی قم نیز به استان دعوت شده‌اند تا در این ایام در خیمه‌های معرفت به مشاوره‌های دینی، مذهبی و خانواده پرداخته و در بقاع متبرکه پذیرای مردم مومن استان خواهند بود.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه‌ کتبی با عنوان، شخصیت حضرت زهرا(س) و همچنین توزیع کتابچه‌هایی در خصوص معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه نیز با هدف شناساندن شخصیت حضرت و همچنین سبک زندگی این بانوی بزرگ خواهد بود.

حجت الاسلام خلیلی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این ویزه برنامه این است که زائران با سبک زندگی حضرت آشنا شده و بتوانند با فراگیری آموزه‌های لازم خود را در این مسیر قرار دهند، چرا که هر قدر بتوانیم سبک زندگی حضرت صدیقه‌ی کبری(س) و امام علی(ع) را در جامعه جاری کرده و در جامعه نهادینه کنیم همانقدر نیز در برابر حل مشکلات و به ویژه مسائل خانوادگی موفق خواهیم بود.

سرپرستمعاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: از مردم و اقشار مختلف نیز دعوت می‌کنیم که در این مراسم معنوی حضور یافته و در دعاهایشان پیروزی حق علیه باطل، سلامتی و موفقیت مدافعان حرم و همچنین دلاوری‌ها و جانثاری‌های شهیدان را نیز در یاد داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها