کارشناس فرهنگی درگفتگو با«بسیج»:

حضرت زهرا(س) ولایت مدار تمام عیار بودند

مداح و ذاکر اهل بیت گفت: بحث اصلی به ولایتمداری فاطمه زهرا(س) بر می گردد که ایشان یک ولایت مدار تمام عیار در دین و تاریخ بوده اند دفاع از حریم ولایت یکی از شاخص ترین و بارزترین و ناب ترین حرکت حضرت زهرا(س) است.
کد خبر: ۸۸۳۲۹۶۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
حضرت زهرا(س) ولایت مدار تمام عیار بودند/ حرکت های سیاسی ایشان مثال زدنی است
احمد گلشاهی کریم کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: حضرت زهرا (س) از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می گیرند مثلا علما در مورد حالات روحانی و عرفانی ایشان مطلب می نویسند اهل سیاست که اهل معرفت هم هستند و دین را خوب می شناسند سیره سیاسی حضرت را مورد عنایت قرار می دهند و راجع به آن کار می کنند و حتی پشت تریبون های اصلی از آن الگوبرداری می کنند.

وی افزود: عده ای در مورد سبک بی آلایش زندگی ایشان کار می کنند برخی که در حوزه اجتماعی فعالیت می کنند در مورد سبک زندگی حضرت و تربیت فرزند و وروش و شیوه همسرداری صحبت می کنند که مطالب بسیار وسیع و پراکنده است.

مداح و ذاکر اهل بیت تصریح کرد: من دوست دارم اینگونه وارد مطلب شوم که نگاه کلی به زندگی حضرت زهرا(س) قبل از ازدواج ایشان و حضور در کنار پیغمبر(ص) و بعد از آن یعنی رفتن به بیت ولایت را بررسی کنم.

گلشاهی ادامه داد: یعنی ابتدا حضور ایشان در کنار نبوت و بعد به حضور حضرت در بیت ولایت بپردازیم. تا زمانی که فاطمه زهرا(س) کنار نبوت بودند طبق فرمایش رسول الله (ص) موجب آرامش ایشان بودند چه می شود که حضور ایشان باعث آرامش یک نبی شود و در اینجا باید اشاره کنیم به همان مطلب که همه چیز آفریده شده برای اینکه حضرت زهرا (س) آفریده شوند حتی پیغمبر(ص) و امیرالمومنین (ع).

کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی با بیان اینکه در همان دوران حضرت زهرا(س) الگوی زنان بودند بیان داشت: پیامبر (ص) فرمودند فاطمه زهرا(س) سرور زنان جهان هستند هر آن چیزی که به پیغمبر و نبی ما وحی می شد حضرت زهرا (س) جزء اولین نفراتی بودند که آن را اجرا میکردند تا جایی که فاطمه زهرا(س) پیغمبر را رسول الله خطاب می کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) نیروی آماده به کار پیامبر برای نشر دین بودند عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در جنگ احد با چهارده نفر از زنان مدینه برای کمک به سربازان اسلام می روند و در روایات آمده که خون صورت پیامبر و شمشیر ایشان را پاک می کنند.

مداح و ذاکر اهل بیت اظهار داشت: در مورد زندگی حضرت زهرا (س) بعد از ازدواج اصلی ترین چیزی که می توان به آن اشاره کرد الگوی کامل یک مادر است ایشان تعهد به همسر خود و نگاه تربیتی به فرزندان دارند فرزندانی که خودشان الگوی عالم شدند الگویی همچون حضرت زهرا(س) دارند.

گلشاهی افزود: بحث اصلی به ولایتمداری فاطمه زهرا(س) بر می گردد که ایشان یک ولایت مدار تمام عیار در دین و تاریخ بوده اند دفاع از حریم ولایت یکی از شاخص ترین و بارزترین و ناب ترین حرکت حضرت زهرا(س) است که می توان در تاریخ به آن اشاره کرد اول مدافع حریم ولایت حضرت زهرا(س) بود.

کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی با ذکر این مطلب که حضرت زهرا(س) همانطور که یک دیدگاه عرفانی و روحانی دارند عالمه ای هستند که حرکت های سیاسی ایشان نیز مثال زدنی است گفت: حتی نحوه شهادت حضرت زهرا (س) یک ماجرای عظیم سیاسی است و تقاضای ایشان برای شب دفن کردنشان اعتراض به حکومت آ ن زمان بود و درک صحیح از مسائل سیاسی را نشان می دهد. دنیا طلبی و منافع خواستن از بیت المال به جایی می رسد که به فرزند رسول خدا هم رحم نمی کنند و تاریخ تکرار می شود چیزی که باعث شهادت حضرت زهرا(س) شد منفعت طلبی و زیاده خواهی دشمنان بود در همین عصر حاضر که منتظر منجی هستیم باید مراقب باشیم که بحث های دنیا پرستی و منافع خواستن در صورت مهار نشدن حوادثی اینچنین رابه بار می آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار