به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی جنوب شرق عراق، شکل‌گیری توده‌های گردوخاک در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور، کاهش دید افقی را ایجاد می‌کند و کیفیت هوا از اواخر وقت روز چهارشنبه و روز پنج‌شنبه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۰۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز چهارشنبه جوی نسبتاً پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است و از اوایل وقت روز پنج‌شنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود که به تدریج در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور و به صورت پراکنده در برخی مناطق مرکز و دامنه‌های البرز سبب بارش باران و وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف و مناطق جنوبی رعدوبرق می‌شود.

ناپایداری‌ها روز جمعه در شمال غرب، غرب و دامنه‌‌های البرز ادامه خواهد یافت، همچنین به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی جنوب شرق عراق، شکل‌گیری توده‌های گردوخاک در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور کاهش دید افقی را ایجاد می‌کند و کیفیت هوا از اواخر وقت روز چهارشنبه و روز پنج‌شنبه کاهش می‌یابد.

با توجه به افزایش سرعت وزش باد در خوزستان، عراق و همچنین شمال و شرق عربستان، از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه آسمان مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور به‌ویژه در خوزستان و روز پنجشنبه در ایلام و مناطق غربی کرمانشاه و با شدت کمتر لرستان غبارآلود پیش بینی می‌شود که موجب کاهش دید افقی و همچنین کاهش کیفیت هوای این مناطق خواهد شد.    

آسمان تهران فردا نیمه‌ ابری همراه با غبار صبحگاهی، بعدازظهر ورزش باد، اواخر وقت ابری با احتمال بارش باران خواهد بود؛ همچنین روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 19 و 6 درجه و روز جمعه بیشینه دما در تهران به 20 درجه می‌رسد.

به گزارش فارس،روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر و همدان، زنجان، تبریز و بجنورد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز پنجم اسفند 130.2 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 143.4 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 90.8 درصد بارش سال گذشته است.
ارسال نظرات