قیمت نفت با پایبندی اوپکی‌ها به کاهش تولید بالا رفت و هر بشکه نفت 56.71 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۱۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سرمایه‌گذاران از پایبندی اوپکی‌ها به تعهدشان، قوت قلب گرفتند و این امر سبب افزایش قیمت نفت شد.

بر اساس بررسی رویترز، اوپک برای دومین ماه متوالی تولید نفت خود را کاهش داده است و میزان این پایبندی به توافق 94 درصد بوده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 20 سنت افزایش 56.71 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 15 سنت افزایش 54.16 دلار معامله شد.

قیمت نفت از قیمت پایان ماه نوامبر که اوپک توافق خود را اعلام کرد، 23 درصد بیشتر است اما این تقویت قیمت تولید نفت آمریکا را دوباره به خط برگرداند.

اولیور جاکوب، استراتژیست بازار در این رابطه گفت: «اوپک از ثبات قیمت راضی خواهد بود و تلاش می‌کند تا قیمت را در بازه 50 تا 60 دلار نگاه دارد و در قیمت بالای 60 دلار شاهد کوتاهی اعضا خواهیم بود چراکه نمی‌خواهند نفت خام آمریکا به صورت قوی به بازار بازگردند.»

سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار ذخایر آمریکا هستند.

ذخایر نفت خام آمریکا برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافت. پیش‌بینی یک افزایش دیگر آن هم به میزان 3.1 میلیون بشکه در هفته گذشته، نگرانی در مورد اینکه رشد تقاضا برای خنثی کردن این افزایش کافی نباشد را شدت داده است.

سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه شب جزئیات اندکی در مورد برنامه‌های دولت وی در مورد تولید نفت این کشور به دست داد. سرمایه‌گذاران و تاجران انتظار جزئیات بیشتری داشتند.

ارسال نظرات