رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر ارتقای بهداشت دهان و دندان در بین دانش آموزان گفت: خدمات رایگان دندانپزشکی در مدارس استان مازندران اجرا شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۲۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسم جان بابایی صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: 75 درصد خدمات حوزه سلامت مرتبط با سازمانهای غیر دانشگاه علوم پزشکی بوده ولی 25 درصد ارتباط مستقیم با مراکز درمانی دارد.

وی افزود: نخستین مجمع ملی سلامت امسال با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، استانداران و روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه از 6 سازمان برتر حوزه سلامت در کشور در این مجمع ملی تقدیر شده است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دانشگاه برتر کشور از رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت کرده است.

جان بابایی با بیان اینکه 80 هزار متر مربع در حوزه ساخت فضاهای بهداشتی در استان ساخت و ساز داشتیم، افزود: همکاری بین بخشی مردم و سازمانهای مرتبط با حوزه سلامت موثر بوده است.

وی با اعلام اینکه دیوارچینی و محوطه‌سازی و اهدای زمین از طریق خیران سلامت، شوراهای روستا و دهیاران بوده است، گفت: از شوراهای روستا و مردم برای نظارت در مراکز بهداشتی و درمانی کمک می‌خواهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه فرهنگ نوعدوستی در استان بسیار تقویت شده است، افزود: 18 کلینیک ویژه دندانپزشکی در مازندران احداث کردیم و به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

وی از انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و علوم پزشکی برای فلورایدتراپی دندان‌های دانش آموزان خبر داد و گفت: این اقدام گامی موثر در ارتقا شاخص بهداشت دهان و دندان بوده است.

جان بابایی با بیان اینکه شاخص بهداشت دهان و دندان در ده سال گذشته علی‌رغم دو برابری مراکز داندانپزشکی در کشور ارتقا نیافته است، افزود: خدمات داندانپزشکی برای کودکان زیر 14 سال اکنون به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نداشتن دندان مناسب زمینه‌ای برای چاق شدن بیشتر می‌شود، افزود: شاخص سلامت دهان و دندان در مازندران چندان مطلوب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ارتباط خوبی بین آموزش و پرورش و علوم پزشکی وجود دارد، تصریح کرد: هنوز تا رسیدن به ایده‌آلها برای ارتقا سرانه سلامتی در مدارس باید بیشتر کار کنیم.

جان بابایی با اشاره به اینکه در حوزه ساماندهی سموم گامهای اساسی برداشته شده است، گفت: انتظار داریم به صورت استانی تجویز نسخه سموم کشاورزی باید از طریق موسسات تحقیقات کشاورزی انجام شود.

وی با بیان اینکه ذائقه مردم باید به سمتی پیش برود که مردم از غذاهای خورشتی استفاده کنند تا سلامت غذای آنان تضمین شود، افزود: رستوران‌ها هم به سمت سرو غذاهای خورشتی گرایش پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیماری‌های غیرواگیر را شایع‌ترین علل بیماری در استان دانست و گفت: امیدواریم مردم بتوانند سرانه سلامتی را در جامعه ارتقا دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها