خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
عضو کمیسیون شوراها در مجلس از نامه ۷۲ نفر از نمایندگان به مقام‌معظم رهبری درباره وضعیت شهری تهران خبر داد .
کد خبر: ۸۸۳۳۰۲۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج نیوز،  ابوالفضل ابوترابی  از نامه تعدادی از نمایندگان به مقام معظم رهبری در مورد ضرورت انتقال پایتخت خبر داد، افزود: حادثه پلاسکو زنگ خطر و هشدار جدی در حوزه شهری بود و با توجه به ضرورت این امر از مقام معظم رهبری درخواست کردیم تا رهنمودهای لازم را به مسئولان مربوطه برای انتقال پایتخت بدهند.
نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حادثه پلاسکو نشان داد که شهر تهران بسیار آسیب پذیر است و می تواند کل کشور را متاثر از خود کند؛ در حادثه پلاسکو کل کشور به نوعی درگیر شدند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در نامه تعدادی از نمایندگان به مقام معظم رهبری  خطراتی که در آینده تهران را تهدید می‌کند ذکر شده است، تصریح کرد: مسایل زیست محیطی و موضوعات عمرانی، ازدیاد و تمرکز بیش از حد جمعیت در تهران و خطراتی که برای کشور ایجاد می‌کند از دیگر مسایلی است که در نامه مذکور آمده است.
وی با بیان اینکه  باید همه دست به دست هم داده تا برای آینده تهران چاره اندیشی شود، یادآور شد: در مجلس نهم قانون ساماندهی تهران و انتقال پایتخت اداری و سیاسی از سوی مجلس به تصویب رسید که بر اساس آن باید شورای عالی جهت اجرای آن تشکیل شود اما تا به امروز رییس جمهور اهتمام لازم را برای اجرای این قانون نداشته است.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم، گفت: در نامه مذکور اشاره کردیم که با توجه به اجرایی نشدن قانون ساماندهی تهران و انتقال پایتخت اداری و سیاسی، مسئولان را ارشاد و تذکرات لازم نیز از سوی ایشان داده شود تا شاهد ساماندهی کلانشهر تهران باشیم.
عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، افزود: اکنون 73 نفر از نمایندگان این نامه را به امضا رسانده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها