مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه تمام پایگاه‌های انتقال خون مازندران در ایان نوروز فعال است، گفت: متخصصان خون به این مهم توجه کنند که ابتدا باید کم‌خونی افراد با داروها و فاکتورهای خونی اصلاح شود در نهایت اگر این مهم محقق نشد نسبت به تزریق خون اقدام کنند.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۲۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگویی از شهرستان ساری، اظهار کرد: طی 11 ماهه اخیر 139 هزار و 705 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 119 هزار و 658 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از میان اهداکنندگان 30 هزار و 354 نفر باسابقه، 71هزار و 869 نفر مستمر و بقیه باراولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به حضور 3 هزار و 685 نفر از اهداکنندگان طی 11 ماهه اخیر بانوان بودند، افزود: انتظار داریم شاهد حضور پررنگ‌تر بانوان در پایگاه‌های انتقال خون استان باشیم.

پوریانی با اعلام اینکه در 11 ماهه اخیر بیش از 170 هزار خون و فرآورده‌های خونی بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران توزیع شد، گفت: تمام نیاز خونی استان در خود مازندران تأمین شده و علاوه بر اینکه هیچ خونی وارد نکردیم توانستیم کمک کار استان‌های دیگر نیز باشیم.

وی با بیان اینکه اسفند ماه بالاترین میزان مصرف خون را داریم، تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از 4 هزار بیمار خاص و همچنین با توجه به گردشگرپذیر بودن و تصادفات جاده‌ای بیشترین آمار مصرف را داریم که انتظار ما این است مردم همانند گذشته حضور مستمر و پررنگ‌تری در پایگاه‌های انتقال خون به‌ویژه بحث پویش مردمی داشته باشند تا با مشکل کمبود خون مواجه نشویم.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: با توجه به سیاست مدیرعامل انتقال خون و همچنین کمبود خون در فصل زمستان از یلدا تا نوروز با عنوان پویش اهدای خون نامگذاری شده است تا افراد با اهدای یک واحد خون جان سه نفر از افراد جامعه را نجات دهند.

پوریانی اضافه کرد: همچنین آخرین چهارشنبه امسال (چهارشنبه‌سوری) با عنوان «سرخی من از تو» نامگذاری شده و افراد با حضور در پایگاه‌ها علاوه بر شرکت در این جشن می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی افزود: پایگاه‌های ساری، بابل، آمل، چالوس و پایگاه سیار قائم‌شهر از ساعت 19 تا 22:30 روز چهارشنبه 25 اسفند ماه امسال فعال است و افراد می‌توانند با حضور در پایگاه‌ها در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان در ایام نوروزی، اظهار کرد: پایگاه‌های ساری از ساعت 8 تا 13 و پایگاه‌های بابل، آمل، بهشهر، چالوس و تنکابن از ساعت 8 تا 12 و پایگاه سیار قائم‌شهر از ساعت 8 تا 11 روز شنبه 29 اسفندماه امسال فعال است.

پوریانی ادامه داد: پایگاه‌های ساری، بابل، آمل، بهشهر، چالوس و تنکابن از ساعت 8 تا 12 روز دوم فروردین سال 96 فعال است.

وی به فعالیت پایگاه انتقال خون چالوس از ساعت 8 تا 12 روز سوم فروردین ماه سال 96، اضافه کرد: چهارم فروردین نیز پایگاه ساری از ساعت 8 تا 13 و پایگاه بابل و آمل از ساعت 8 تا 12 فعال خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: همچنین روز 11 فروردین 96 پایگاه ساری از ساعت 8 تا 13 و پایگاه‌های بابل، آمل، بهشهر، چالوس و تنکابن از ساعت 8 تا 12 فعال است.

پوریانی با تأکید بر اینکه متخصصان خون باید به این موضوع توجه کنند که مصارف خونی مرتبط با علم روز و استانداردهای خونی باشند، خاطرنشان کرد: باید تزریق خون منطبق با استانداردهای انتقال خون باشد و در این زمینه مطالعه کنند.

وی یادآور شد: متخصصان خون به این مهم توجه کنند که ابتدا باید کم‌خونی افراد با داروها و فاکتورهای خونی اصلاح شود در نهایت اگر این مهم محقق نشد نسبت به تزریق خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران ادامه داد: در صورت نیاز به پلاکت خون از پلاکت خون فرزیس استفاده کرده و همچنین اداره کل انتقال خون مجهز به دستگاه‌های پیشرفته منطبق با استانداردهای روز دنیا است.

پوریانی در پایان گفت: با توجه به اینکه یک واحد خون یش از 300 هزار تومان برای دولت هزینه دارد لازم است براساس استانداردهای روز دنیا تزریق خون صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها