معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی

توزیع 140 هزار پاکت ویژه جشن نیکوکاری در مدارس/32 پایگاه آماده جمع‌اوری کمک‌های مردمی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: 140 هزار پاکت در 15 ناحیه آموزش و پرورش توزیع شده تا دانش‌آموزان و خانواده آنان در این حرکت خیر مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۴۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ابوالفضل مرتضیان معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برنامه‌های جشن نیکوکاری با اشاره به شعار این جشن حسنه گفت: برنامه جشن نیکوکاری با شعار «بهار همدلی شکوه مهربانی» امسال با همکاری صدا و سیما، بسیج، آموزش و پرورش در سه روز متوالی 18 تا 21 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی با نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدارس برگزار می‌شود.

وی افزود: 140 هزار پاکت در 15 ناحیه آموزش و پرورش توزیع شده تا دانش‌آموزان و خانواده آنان در این حرکت خیر مشارکت داشته باشند.

مرتضیان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ احسان، نیکوکاری، انفاق، نوع دوستی در بین دانش آموزان مهمترین پیام توزیع پاکت های جشن نیکوکاری در مدارس است، گفت: سال گذشته دانش‌آموزان استان دو میلیارد و200 میلیون ریال در جشن نیکوکاری کمک کردند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: به منظور اینکه دانش‌آموزان بی‌بضاعت در اولین فرصت از کمک‌های مردمی بهره‌مند شوند ترتیبی اتخاذ شده که کمک‌های جمع آوری شده در کمتر از 48 ساعت توسط مدیران مدارس به دانش آموزان نیازمند همان مدرسه تحویل شود.

وی افزود: سال گذشته تعداد 300 پایگاه به این امر مهم مشغول بودند که امسال این تعداد را به 32 پایگاه کاهش داده‌ایم و سعی شده از ظرفیت مراکز نیکوکاری استفاده حداکثری شود؛ 34 مرکز نیکوکاری فعال و 90 خیریه و شبکه‌های خیرین فعال در استان وجود دارد که نسبت به عقد تفاهمنامه با یکدیگر اقدام کرده‌ایم.

پیش بینی جمع‌اوری 34 میلیارد ریال کمک مردمی

مرتضیان با اشاره به کمک‌های مردمی استان در سال گذشته گفت: مردم استان سال گذشته در جشن نیکوکاری 34 میلیارد ریال کمک کردند؛ پیش بینی‌ می‌شود امسال هم همین میزان کمک جمع آوری شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه کاهش هزینه‌ها و استفاده از روش‌ها و فناوری‌های جدید از رویکردهای کلان این نهاد حمایتی است، گفت: 10هزار صندوق صدقات در معابر وجود دارد که یکی از رویکردهای امسال ساماندهی این صندوق‌ها است.

وی افزود: استفاده از تلفن همراه و مراجعه به سایت‌های اینترنتی یا خودپردازها و استفاده از کد ussd از روش‌های نوین کمک به مددجویان کمیته تحت پوشش این نهاد است.

مرتضیان از اجرای طرح سفیر احسان خبر داد و گفت: در این طرح اسباب و لوازم خانگی که در ایام عید در خانواده‌ها تعویض می‌شوند را جمع آوری و پیش از فرا رسیدن سال جدید بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات