مومنین روستای سنگده در شب شهادت ام ابیها اشک ماتم ریختند:

شب سوگوار مردم روستا های مازندران بر مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س)/ تصویر

مردم دلداده به فاطمه زهرا (س) در رثای آن بانوی شهیده پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به سوگواری پرداخته و در فراغ و مظلومیت دخت رسول الله (ص) اشک ماتم بر گونه جاری ساخته و دست ولایتمداری بر سینه زدند.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۴۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مراسم شب عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همچون تمام شهر ها و روستاهای استان مازندران در منطقه دودانگه ساری برگزار شد.
مردم دلداده به فاطمه زهرا (س) در رثای آن بانوی شهیده پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به سوگواری پرداخته و در فراغ و مظلومیت دخت رسول الله (ص) اشک ماتم بر گونه جاری ساخته و دست ولایتمداری بر سینه زدند.
حجه السلام والمسلمین محمد پور امام جماعت روستای سنگده در رابطه حضرت فاطمه (س) به نقل از امام هادی (ع) گفت: سفارشاتی که رسول خدا به مردم عصر خود در رابطه با زهرای مرضیه داشت هرگز از سوی مردم زمانه انجام نگرفت.
امام جماعت این روستا با اشاره به نزول سوره کوثر اظهار داشت: خداوند به واسطه خلق حضرت زهرا (س)به عنوان نعمت بزرگ، شکر گزاری پیامبر (ص) و مردم جامعه را با بجای آوردن نماز و نحر(قربانی کردن) شتر امرکرد که این موضوع بیانگر فضیلت فاطمه زهرا (س) میباشد.
وی با اشاره به بیانات امام حسن عسگری (ع) تصریح کرد: ائمه (ع) حجت و نمایندگان خدا در بین مردم اند اما جده ائمه(ع)  حضرت فاطمه زهرا(س) حجه الله علی الحجج است، یعنی به غیر از امیرالمومنین (ع) حضرت زهرا (س) بر تمام 11 امام معصوم (ع) مقام ولایت دارد.
مبلغ جامعه روحانیت استان گفت: فاطمه(س) وقتی در کنار رسول الله زندگی می کرد مورد نهایت احترام قرار می گرفت تا جایی که پیامبر (ص) می فرمود« فاطمه پاره تن من است هرکس فاطمه را خوشحال کند مرا خوشحال کرده و هر کس فاطمه را بیازارد مرا آزرده است».
این مسئول با اشاره به اینکه آیه تطهیر در شان دخت رسول الله(ص) نازل شد گفت: با آمکه از رحلت پیامبر تا شهادت حضرت فاطمه زهرا 2ماه نگذشت مردم زمانه علی(ع) را کنار گذاشتند حتی کسانی که در غدیر بودند به خاطر حفظ موقعیت و دنیای خود حاضر به دفاع از سفارش رسول خدا نشدند، غیر از حضرت فاطمه زهرا(س) که جانش را در مسیر ولایت و امیر المومنین فدا کرد.
در مراسم شب شهادت ام ابیها (س) حجه الاسلام محمد پور و برادر حمیدی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای سنگده به مرثیه خوانی پرداختند.
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها