محمدعلی شیرسوار مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قائم‌شهر در بزرگداشت چهلمین روز شهدای آتش‌نشان با اشاره به اینکه اتفاق پلاسکو قاعده زندگی آتش‌نشان‌هاست، گفت: قبل از این حادثه، شهدای آتش‌نشان نیز در حوادث پالایشگاه آبادان، ماهشهر، زرند، بم و نیشابور تقدیم مردم عزیز و نظام اسلامی شدند.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۹۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، از شهرستان قائم‌شهر، مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو چهارشنبه‌شب هم‌زمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به میزبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قائم‌شهری و با مساعدت تالار قلب شیشه‌ای با حضور جمعی از نخبگان این شهرستان برگزار شد.

پس از قرائت قرآن، نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا(ع)، مراسم با اجرای مجری توانمند سیمای مازندران رحمان قدمی آغاز شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قائم‌شهر برای خیرمقدم‌گویی به مهمانان به جایگاه دعوت شد.

محمدعلی شیرسوار در این مراسم با گرامیداشت یاد مادر شهدا حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: همه شهدا از صدر اسلام و تاکنون که جان خود را در راه رضای حق تعالی فدا کردند، خود را فرزندان حضرت صدیقه طاهره(س) می‌دانستند و در آخرین لحظه حیات بر بالین این مادر جان سپردند.

وی با عنوان اینکه حضرت فاطمه(س) نه‌تنها مادر شهدا و شیعیان بلکه مادر کل عالم هستی است، افزود: در حادثه دردناک تقدیم شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو از اعماق وجود حس کردیم که خون برادران تنی ما ریخته شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قائم‌شهر با بیان اینکه در چند سال اخیر فضای تقدیم شهدای ما در کشور همواره به‌طور دسته‌جمعی بوده، از شهدای منا گرفته تا شهدای خان‌طومان که به‌نوعی دل‌های مشتاقان به یاد روزهای کربلای 4 و 5 گره زده می‌شود، تصریح کرد: سرسلسله شیعه همچنان مظلومانه و مقتدرانه در حال جان‌نثاری است.

این مسؤول با اشاره به اینکه اتفاق پلاسکو قاعده زندگی آتش‌نشان‌هاست، خاطرنشان کرد: قبل از این حادثه، شهدای آتش‌نشان نیز در حوادث پالایشگاه آبادان، ماهشهر، زرند، بم و نیشابور تقدیم مردم عزیز و نظام اسلامی شدند.

شیرسوار با اعلام اینکه اگر قرار است در کنار هم جان دهیم، قطعاً می‌توانیم با یکدلی و یک‌رنگی در کنار هم بدون نگاه‌های جناحی و سلیقه‌ای کار کنیم، اضافه کرد: جان دادن به مراتب سخت‌تر است و پیچیدگی‌های بیشتری دارد.

وی در پایان اظهار کرد: اختلافاتی که در سطح کلان در کشور به‌وجود می‌آید باید به دست ما دهک‌های پایین جامعه مورد کنترل قرار بگیرد، همان‌طور که انقلاب ما از قشرهای پایین که همان پابرهنگان بودند به سرمنزل مقصود رسید.

به گزارش فارس در ادامه، حجت‌الاسلام علی رحیمی به‌عنوان سخنران این بزرگداشت، با تسلیت شب شهادت حضرت زهرا(س) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم آتش‌نشان گفت: تلاش‌ها و ایثارگری‌های سخاوتمندانه عزیزانی که به معنای حقیقی عشق و مروت، دست‌ یافته‌اند را نمی‌توان با زبان بیان کرد.

رحیمی بیان کرد: در تاریخ پرافتخار این کشور، همواره شاهد مجاهدت‌های سربازانی هستیم که بی‌نام و نشان و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی جان خود را برای مردم کشورشان به خطر انداخته و در راه امنیت و سلامتی دیگر هم‌وطنان خود دست به ایثار و ازجان‌گذشتگی بی‌مثال می‌زنند.

وی ادامه داد: بدون شک این فرشتگان نجاتی که ملبس به لباس شرافتمند آتش‌نشانی در جامعه حضور دارند، یادآور اخلاص، ازخودگذشتگی و ایثار دلاورمردانی هستند که بدون تکیه بر توقعات و گرایش‌های مادی برای کسب رضای خداوند بزرگ و نجات جان و مال مردم از هستی و سلامت خود می‌گذرند تا هم‌نوعان آنها از گزند حوادث مصون و ایمن باشند. 

وی با تأکید بر ضرورت پیش‌بینی تمهیدات لازم برای ارتقای ایمنی ابنیه و سازه‌های شهری و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه تأکید کرد: بی‌تردید فداکاری و ایثار آتش‌نشانان قهرمان که در صحنه‌های مختلف با شراره‌های نوع‌دوستی به مصاف دود و آتش رفته و صحنه‌های زیبایی از انسانیت را خلق کرده‌اند، در حافظه ملت ایران باقی خواهد ماند.

رحیمی در پایان گفت: شهادت غم‌انگیز مدافعان حریم شهر همراه با دلاوری‌های مدافعان حرم  اهل بیت(ع) بود که قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد.

به گزارش فارس، پس از ذکر مصیبت، از سه تن از آتش‌نشانان قائم‌شهر محمدجواد رضایی، ایمان قدوسی‌نژاد و هادی حسین‌زاده‌گنجی تجلیل به‌عمل آمد.

در پایان برنامه حمید محمدی شاعر جوان و خوش‌صدای مازندرانی با تقدیم اشعار آیینی گرمای خاصی به مجلس بخشید.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها