خبرهای داغ:
آیت الله فرحانی در نشست فرهنگیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امروز با ورود رهبر انقلاب به مسئله خوزستان، حجت بر همه تمام شده است
کد خبر: ۸۸۳۳۱۲۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
نشست اعلام موجودیت جمعیت فرهنگیان جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی استان خوزستان  با حضور جمع کثیری از فرهنگیان سراسر استان در اهواز برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم فرحانی در این نشست با اشاره به اهمت موضوع ولایت، اظهار کرد: گفتمان ولایت در قرآن دکترینی است که ثمره بسیار روشنی دارد زیرا قرآن در تببین آیه ولایت وعده می دهد که هرکسی ولایت اولیای الهی را بپذیرد، "فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ” و یقیناً بر دشمنان غلبه خواهد کرد.

وی افزود: این دکترین ولایت قرآن که در آن ولایت و مسیر آن تبیین شده است را حضرت امام خمینی (ره) به وجود آوردند و ضمن ایستادن پای ارزش های این دکترین، با پیروزی بر نظام ستم شاهی و در جنگ تحمیلی، نشان دادند که با این دکترین غلبه حاصل خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در شرایطی که جریانات مختلف فکری مانند نهضت آزادی، منافقین و کمونیست ها به دنبال قضبه کردن انقلاب بودند، امام خمینی (ره) محکم مسیر ولایت را ترسیم کرد و علاوه بر مدیریت انقلاب در آن برهه زمانی، نشان دادند که کوتاه ترین مسیر رسیدن به اهداف، ولایت است.

آیت الله فرحانی خاطرنشان کرد: غربی ها این مبنای امام (ره) را نمی شناختند و این آثار را به شخصیت ایشان ارتباط می دادند اما کاری که امام خامنه ای با همان صلابت امام، نشان داد اگر همان مسیر را ادمه دهیم، به نتیجه میرسیم.

مشاور و دستیار عالی ریاست حوزه های علمیه کشور با بیان لزوم شناخت مسیر انقلابی گری ترسیم شده توسط رهبر انقلاب، بیان داشت: اگر گفتمان ولایت، فرمایشان امام و رهبری را مبنای کار خود قرار دهیم، مصداق آیه "فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ” خواهیم بود.

وی افزود: امروز دنیا به ثمرات مسائل علمی نگاه می کنند و دکترین ولایت این ثمره ها را دارد زیرا همین دکترین در فلسطین، سوریه و لبنان خروجی داده است.

آیت الله فرحانی تصریح کرد: دکترین ولایت همه ادیان و مذاهب را کنار هم دعوت به ایستادگی مقابل طاغوت می کند اما اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی درحالی که دو لبه یک قیچی هستند، برای مقابله با دکترین ولایت می آیند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی را از بیرون نگاه می کنیم، می بینیم دکترین ولایت که تز سیاسی امام راحل بوده و اکنون به دست با کفایت رهبر انقلاب هدایت می شود، در تولید علم، سازندگی زیرساختها، مقابله با طاغوت، وحدت شیعه و سنی موفق بوده است.

وی با بیان اینکه راه حل برون رفت و به نتیجه رسیدن در مسائل کلان انقلاب، حاکم کردن دکترین ولایت است، اظهار داشت: رهبر انقلاب پس از رحلت امام با چند دولت کار کرده است که همه آنها کم و زیاد نسبت به مطالبت ایشان بدهکارند اما مقام معظم رهبری به گونه ای انقلاب را مدیریت کرده اند که خروجی آن مسئله هسته ای، علوم هوا و فضا و سلول های بنیادی می شود.

آیت الله فرحانی تصریح کرد: در این مسیر اگر احساس کنیم که به نتیجه ای نمی رسیم و بر نتوانستیم بر مشکلات غلبه کنیم، در مسئله ولایت مشکل داریم.

مشاور و دستیار عالی ریاست حوزه های علمیه کشور گفت: پرچم داری معلم انقلابی مقابل نظام سلطه، شکل گیری هویت مستقل در نسل آینده انقلاب، اشرافی گری در مقابل مودب بودن و تدین به دین الهی از جمله شاخص های انقلابی گری از دیدگاه رهبر انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که هویت مستقل شکل نگیرد، اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد، تصریح کرد: باید نگاهمان به مسئله ولایت بر اساس دکترین ولایتی قرار دهیم که سیره امام راحل و رهبر انقلاب را نشان می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: دلیل عقب ماندگی ها در خوزستان، ولایتی عمل نکردن است، زیرا رهبر انقلاب ۲۰ سال قبل دکترین حرکت استان را ترسیم کرده اند اما روی زمین مانده اند تا اینکه چند روز قبل ایشان در سالگرد سفر به خوزستان، فرمودند به داد خوزستان برسید.

آیت الله فرحانی اظهار کرد: اگر باور کنیم که کوتاه ترین راه رسیدن به نتیجه دکترین ولایت بدون در نظر گرفتن جناح بندی های سیاسی است، مشکل مان حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز پس از ۲۰ سال در خوزستان هیچ اتفاقی در زمینه اشتغال، کشاورزی، آب و … نیافتاده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قطعی های برق در استان، تصریح کرد: دستگاه استان اعتبار شستشوی مقره ها را داشته است اما این کار را به باران خدا سپرده است.

وی افزود: مسئولی به من میگوید که تا کنون ۹ بار است به خوزستان آمده ام؛ اما خروجی این سفرها در مسائل زیست محیطی چه بوده است؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امروز با ورود رهبر انقلاب به مسئله خوزستان، حجت بر همه تمام شده است لذا بنده تا زمانی که میزگردی با راه حل اجرایی میان دولت، خبرگان و نمایندگان استان برگزار نشود، ما دین خود را به مردم ادا نکرده ایم.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها