خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: دانشجویان نشستن پشت میزهای اداری را ترجیح می دهند و این روحیه معاند با آموزه های فاطمیه است.
کد خبر: ۸۸۳۳۱۲۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
جای آموزه های فاطمی در کتب دانشگاهی خالی است / مدرک گرایی معاند با فرهنگ فاطمی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مصطفی مرادی در خصوص رسالت نسل جوان در ایام فاطمیه، اظهار داشت: ایام فاطمیه زمانی برای تجدید پیمان با روحیه انقلابی و آرمان های شهادت طلبانه بانوی کرامت و عفت حضرت فاطمه زهرا(س) است.
 
وی تصریح کرد: ولایت مداری حضرت فاطمه زهرا(س) بود که توانست اسلام و تشییع را در برابر معاندان حفظ کند، این روحیه در شهدای جوان و دانشجوی انقلاب اسلامی ایران متجلی بود در حقیقت شهداء نگران آینده مملکت، ناموس و رهبر خود بودند و این کلید موفقیت جبهه ما برای همیشه در مقابل دشمنان است.
 
مرادی بیان داشت: متاسفانه امروز روحیه کارمندی در کشور جمهوری اسلامی ایران حاکم است، این روحیه باید از قالب کارمند محوری  به روحیه انقلاب محوری تغییر پیدا کند، امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تهاجم فرهنگی در دانشگاه که قلب علمی یک جامعه است فرهنگ، اصالت و پاکی جوان ایرانی را مورد حمله قرار داده اند.
 
وی با اشاره به وظیفه خطیر تبلیغی ارشادی دانشجویان در ایام فاطمیه افزود: ایام فاطمیه و روضه مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهترین مکان برای آشنایی نوجوانان و جوانان با تعالیم مولای متقیان علی(ع) است، تعالیمی که امروز جای خالی آن ها در متن جامعه احساس می شود.
 
مرادی اذعان داشت: کار فرهنگی و مذهبی باید ریشه ای و حاوی محتوا باشد اگر کار فرهنگی صرفا برای رفع تکلیف باشد قطعا نتیجه ای عکس را در بر خواهد داشت، در این ایام بایستی روحیه فاطمی شهدای انقلاب را در جان جوانان احیاء کرد.
 
وی تاکید کرد: جوان فاطمی بدون در نظر گرفتن جایگاه و منصب خود هر کاری که در گوشه ای روی زمین است را به نحو احسن انجام می دهد و همان طور که در خاطرات شهیدان هشت سال دفاع مقدس می خوانیم، این روحیه در وجود آنان به صورت کامل متجلی و مایه رستگاری این عزیزان بود.
 
متن آموزه های حضرت زهرا(س) در کتب دانشگاهی خالی است
 
مسئول بسیج دانشجویی پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه امروزه سیل مدرک گرایی در دانشگاه ها موج می زند، دانشجویان نشستن پشت میزهای اداری را ترجیح می دهند و این روحیه در منشوراخلاقی حضرت زهرا(س) و مولای متقیان حضرت علی(ع) نمی گنجد.
 
مرادی تصریح کرد: دانشجو باید در میدان باشند و در عرصه های علمی و سیاسی پرچم دار و سکان دار جامعه اسلامی باشند، با پشت میز نشستن و خمودگی و کسالت نمی توان دانشجوی فاطمی به این انقلاب بخشید.
 
وی اظهار داشت: کلید حل مشکلات امروز جامعه تربیت دانشجویان بسجی و فاطمی، استفاده از پتانسیل بالای این دانشجویان در کارهای فرهنگی و ریشه ای است، این امر محقق نمی شود مگر با شناساندن سیره معنوی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دانشجویان، این سیره بایستی به صورت عملی در جامعه نهادینه شود.
 
مرادی ادامه داد: دانشجوی فاطمی(س) چهار عنصر اساسی و مهم جوان، متعهد، با سواد و با انگیزه را در وجود خود پرورش داده است، چهار ویژگی ناب که برای مدیریت بحران در مقیاس کشوری لازم و ضروری است.

وی در پایان ابراز داشت: جوانان امروز ما ادامه دهنده آرمان های این انقلاب وامام راحل (ره) هستند و امیدواریم که نهادها و ادارات کشورمان در جذب نیروهای مخلص و انقلابی با یکدیگر هم بستگی داشته باشند.
ارسال نظرات