مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

ساخت مجتمع‌های اقتصادی ویژه مددجویان در روستاها

ساخت مجتمع‌های اقتصادی با اجرای طرحهای اشتغال تجمعی و البته با مالکیت انفرادی منجر به تحقق اهداف کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۰۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیرعامل تعاون روستایی زنجان به منظور تعاملات و همکاری‌های بیشتر، با اشاره به اینکه بنای فکری کمیته امداد در دهه چهارم خدمت‌رسانی خود توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و خروج آنها از بدنه حمایتی امداد است، اظهار کرد: پیشگیری از رسوب و ماندگاری خانواده‌ها در این چرخه و تقویت ابعاد معنوی خانواده‌ها با ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های مرتبط از اقداماتی است که کمیته امداد در این بخش انجام می‌دهد.

هدایت صفری با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغالزایی در کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان گفت: طرح‌های این نهاد کمیته امداد در دو محور اشتغال خرد و مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

صفری با تأکید بر اینکه رویکرد امداد در ایجاد اشتغال علاوه توجه به ظرفیت‌های موجود در ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها توجه به ایجاد طرح‌های مبتنی بر دانش و طرح‌های دانش بنیان و خلاقانه است، اضافه کرد: در این بخش اجرای طرح‌های دارای ارزش افزوده برای محصولات تولیدی نیز مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق آمار بیشتر خدمات امداد در حوزه روستایی و مناطق محروم و کم برخوردارارائه می‌شود، افزود: با توجه به این وضعیت ایجاد مجتمع‌های اقتصادی موجب رونق بخشی اقتصادی و شکوفایی در روستاها شده و از مهاجرت روستائیان جلوگیری خواهد کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: ایجاد مجتمع‌های اقتصادی با اجرای طرحهای اشتغال تجمعی با مالکیت انفرادی منجر به تحقق اهداف کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال به منظور پایداری طرح‌های اشتغال زایی برای بیش از 5 هزار و 300 نفر از مددجویان این نهاد آموزشهای مرتبط شغلی تاپایان بهمن ماه ارائه شده است.

صفری در پایان بر استفاده از ظرفیت‌های متقابل به ویژه در استفاده از شبکه‌های ایجاد شده در تعاون روستایی برای توزیع اقلام ضروری نیازمندان تاکید کرد و گفت: این امر میتواند در کمک به حل مشکل مددجویان در روستاها اثر بخش شود.

جنگ امروز به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ اقتصاد و جنگ فرهنگی است و جنگ اقتصاد بازار یابی و بازار سازی است که در صورت تامین زمین برای ایجاد این مجتمع ها این امر نیز مدیریت شده و بازار خوبی برای محصولات تولیدی در روستاها ایجاد خواهد شد

در پایان مقرر شد، نسبت به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه به ويژه با محوریت ایجاد مجتمع‌های اقتصادی و خدماتی و بهره گیری از ظرفیت های متقابل در خدمت رسانی به نیازمندان و شکوفایی و رونق اقتصادی درروستاها اقدام شود.

ارسال نظرات