خبرهای داغ:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد گفت: در سال جاری 135 هزار و 200 نهال را در نهالستان این اداره تولید کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۵۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

عبدالحمید بهبودی در جمع خبرنگاران این شهرستان در سالن اجتماعات اداره منابع طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن 320 هزار هکتار اراضی ملی حدود 220 هزار هکتار مرتع و 100 هکتار جنگل را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اقدامات قابل‌توجهی در راستای حفاظت از منابع طبیعی از قبیل احداث کمربند حفاظتی به‌منظور تعیین مرز اراضی ملی و مستثنیات مردم به طول چهار کیلومتر، به‌کارگیری قرق‌بانان فصلی و افتخاری، تشکیل چهار جلسه شورای حفاظت و پیش‌گیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در سال جاری در فیروزآباد صورت گرفته که به‌نوبه خود قابل‌ستایش است.

بهبودی اضافه کرد: خرید و نصب پنج دستگاه آبگرمکن خورشیدی در محدوده طرح جامع آبخیز سد تنگاب این شهرستان به‌منظور تغییر الگوی مصرف سوخت جنگل‌نشینان از دیگر اقدامات این مجموعه در فیروزآباد بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی فیروزآباد ادامه داد: این شهرستان دارای آب‌وهوای معتدل با سه ناحیه جنگلی ایران تورانی، خلیج عمانی و ناحیه رویشی زاگرس و جنگل و مرتع غنی بوده که با توجه به نزدیک بودن آن به منطقه پارس جنوبی حائز اهمیت است.

بهبودی بیان داشت: در تثبیت مالکیت دولت، اقدامات قابل‌توجهی در این شهرستان از قبیل اجرای ماده 13 و ماده 39 (اخذ سند رسمی) در پنج پلاک به مساحت 35 هزار هکتار و اصلاح و بازنگری نقشه‌ها به مساحت 38 هزار هکتار صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی فیروزآباد بیان داشت: در اجرای ماده چهار قانون ساماندهی مساکن روستایی بیش از 42 هکتار برای تأمین مسکن روستایی و عشایری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شده است.

بهبودی همچنین از اجرای طرح مدیریت یکپارچه (جامع) منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت مردم در حوزه آبخیز سد تنگاب به‌منظور حفاظت از منابع آب، خاک، جنگل، مرتع و اکوسیستم‌ها به روش توانمندسازی بهره‌برداران به مساحت 80 هزار و 489 هکتار در 13 قطعه در بیش از 30 روستای بخش میمند واقع در حوزه آبخیز سد تنگاب و همچنین پنج بند سنگی ملاتی در قطعه جاده قدیم میمند در سال جاری با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم این اداره در سال جاری را تولید نهال عنوان کرد و گفت: در سال جاری 135 هزار و 200 نهال را در نهالستان این اداره تولید کرده‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: در هفته گرامی‌داشت منابع طبیعی سال جاری که از 15 تا  21 اسفندماه جاری برگزار می‌شود 76 هزار نهال توزیع و کاشته خواهد شد.

بهبودی افزود: در بارندگی اخیر که از 24 بهمن‌ماه امسال به بعد صورت گرفت در 55 پروژه آبخیزداری اجراشده در سطح شهرستان بیش از 3 میلیون مترمکعب آبگیری ایجاد شده است.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل بندهای سنگ سیمانی، بندهای خاکی و حوضچه‌های دستی مصنوعی بوده که در مناطق غرب میمند، پرزیتون، سرگر، رودبال، لهراسب بایگان و بالادست جایدشت اجرا شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها