خبرهای داغ:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: امسال 91 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی از دست زمین‌خواران در این استان آزاد شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۵۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

مهرزاد بوستانی در آستانه هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 91 هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی آزادشده از دست زمین‌خواران، 21 هزار هکتار رهاشده از دست افرادی است که اقدام به صدور سند بر روی اراضی ملی کرده بودند و 70 هزار هکتار دیگر نیز با جعل نامه و نفوذ در بعضی از دستگاه‌ها انجام شده بود.

وی در مورد سیل اخیر در استان فارس خاطرنشان کرد: سیل نه‌تنها تهدید نبود بلکه با حجمی افزون‌بر 110 میلیون مترمکعب ذخیره آب و تغذیه آبخوان‌ها تبدیل به فرصت شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: در سال گذشته براثر آتش‌سوزی 9 هزار و 500 هکتار از اراضی این استان دچار خسارت شد که با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نیروهای نظامی و انتظامی این‌گونه خسارت‌ها در سال جاری به 2 هزار و 100 هکتار کاهش یافته است.

بوستانی بیان داشت: با تلاش انجام‌شده در عرصه نهضت بذرکاری در سال گذشته 2 هزار و 300 هکتار از اراضی که دچار آتش‌سوزی شده بود با اجرای این طرح ترمیم‌ شده است.

وی اضافه کرد: مبارزه با ریزگردها و آلودگی‌ها در دستور کار این اداره کل است اما وجود رشته‌کوه زاگرس که دارای عرصه‌ها و جنگل‌های وسیع است و همچنین 2 میلیون و 300 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در فارس به‌عنوان دیوار سبز و فیلتر از ورود این‌گونه آلاینده‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بیان داشت:  یک‌میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان در قالب 380 تفاهم‌نامه با بهره‌برداران برای اجرای حفاظت مشارکتی، واگذاری پارک جنگلی چشمه ابوالمهدی در آباده، پارک جنگلی آزادگان فیروزآباد در زمینی به وسعت 5 هزار و 200 هکتار به بخش خصوصی ازجمله فعالیت‌های این اداره کل طی یک سال گذشته بوده است.

بوستانی اظهار داشت:  در اجرای طرح‌های آبخیزداری که تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده است افزون‌بر 3 میلیون و 800 هزار هکتار عرصه در قالب 170 پروژه کارهای مطالعاتی انجام‌شده و با اختصاص اعتباری بالغ‌بر 700 میلیارد تومان این طرح به‌طور کامل در فارس اجرایی می‌شود.

این مسؤول در مورد هفته منابع طبیعی که از 15 تا 21 اسفندماه جاری همزمان با سراسر کشور و با شعار همیار طبیعت باشیم برگزار می‌شود، افزود: برپایی جشن درختکاری با حضور استاندار و جمعی از مدیران اجرایی این استان در پارک بام شیراز با وسعت یک‌هزار و 100 هکتار، همایش بلوط در شهرستان ممسنی، آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری توسط خیران و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ازجمله برنامه‌های در دست اجرا است.

بوستانی در پایان بیان داشت: رژه موتوری یگان‌های حفاظت از منابع طبیعی 17 اسفندماه جاری در بلوار شهید چمران شیراز، نشست شورای پیشگیری و حقوق بیت‌المال با حضور رئیس‌کل دادگستری فارس، حضور در مدارس این استان، اجرای برنامه‌های ورزشی و نیز کاشت نهال در پارک یادبود شهدا از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها