خبرهای داغ:

امروز خانه نبوت داغدار بزرگترین شخصیت مدافع ولایت شد/ حرم احمدی؛ میزبان سوگواران مادر شهادت

امروز خانه نبوت داغدار بزرگترین شخصیتی شد كه خداوند برای دفاع از ولایت و امتداد امامت آفرید. كوثر نبوت تداوم دهنده رسالت پدر بود تا بدین طریق حجت برای بشریت تمام شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۶۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
باز هم سوگ مادر فرا رسید. واقع تلخی كه در آن تمام كائنات در غم از دست دادن كوثر نبوت به سوگ نشستند. به راستی چیزی جز پرپر شدن بزرگ بانوی اسلام نمی‌توانست رسالت ماندگارش را این چنین واضح و روشن به تصویر كشد.

امروز خانه نبوت داغدار بزرگترین شخصیتی شد كه خداوند برای دفاع از ولایت و امتداد امامت آفرید. زهرای مرضیه‌ای كه هیچكس نه تنها در عصمت او بلكه در اوج كمالات و بندگی او شكی ندارد. كوثر نبوت تداوم دهنده رسالت پدر بود تا بدین طریق حجت برای بشریت تمام شود.

شهادت در خانه حضرت زهرا(س) حیثیت پیدا كرد

ام ابیها حرف تازه خداوند بود كه فرمود «إِنَّا أَعْطَینَاكَ الْكَوْثَرَ؛ ما تو را [چشمه] كوثر دادیم» (آیه یك سوره كوثر). او مادر شهود و شهادت و بانوی محراب و حماسه بود و پیش از او شهادت این همه تازگی نداشت. او كه آمد جانی تازه گرفت و به راستی كه شهادت در خانه زهرا(س) حیثیت پیدا كرد و انتشار یافت.

ملت مسلمان ایران همانند تمام مسلمانان دنیا در طول تاریخ در چنین روزی داغدار سوگ مادرند. امروز، ۱۲ اسفندماه همه مسلمانان و دلبستگان مكتب عشق و بندگی در رثای شهادت بزرگ بانوی عالم، به سوگ نشستند و سوگواری‌های متعدد و مختلفی در همه نقاط برپا شده است.

تمام بقاع متبركه داغدارند

دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری در تمام نقاط شهری و روستایی، برپایی مجالس روضه‌خوانی و قرائت خطبه فدكیه از نخستین ساعات صبح امروز در همه جا به چشم می‌خورد. تمام بقاع متبركه استان فارس همگی امروز داغدار مادرند و سوگواران فاطمی همگی بر گرد فرزندان خاندان رسالت و نبوت جمع شده‌اند و به سوگواری می‌پردازند.

در استان فارس مراسم‌های قرائت خطبه فدكیه در تمام بقاع متبركه و مساجد و تكایا از نخستین ساعات آغازین روز برگزار شد و در انتها به برگزاری سوگواری‌های فاطمی خاتمه یافت. امروز ۷ هزار هیئت مذهبی فارس همراه و همزمان با سراسر كشور نسبت به برگزاری سوگواری‌های فاطمی اهتمام ویژه داشت.

برپایی سوگواری متحد و یكپارچه هیئات مذهبی فارس در حرم احمدی

در شیراز این مراسم‌های سوگواری با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار شدند و دسته‌های عزاداری و سوگواری از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز از نقطه فاطمیه و مسجد نور شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت كردند و در آنجا به سوگواری متحد و یكپارچه پرداختند.

مظفر مختاری، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: مراسم‌های سوگواری هیئات مذهبی فارس در ایام دهه اول و فاطمیه به‌صورت مستمر برگزار می‌شود كه یكی از رسوم ما در ایام دهه اول فاطمیه حضور هیئات مذهبی فارس در حرم مطهر امام رضا(ع) و برپایی مراسم‌های سوگواری در این حرم مطهر است.

وی ادامه داد: سوگواری‌های فاطمی در ایام دهه دوم با محوریت بقاع متبركه و مساجد و تكایا نیز با همت هیئات مذهبی برگزار می‌شود كه در روز شهادت حضرت زهرا(س) نیز این سوگواری‌ها با محوریت حرم حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار می‌شوند.

غبارروبی حرم احمدی با حضور پهلوانان زورخانه‌ای

مختاری یادآور شد كه امشب مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) نیز در تمام بقاع متبركه و تكایا و مساجد برگزار خواهد شد كه این مراسم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همراه با غبارروبی مضجع شریف حضرت احمدبن موسی‌الكاظم(ع) به‌همت پهلوانان زورخانه‌ای و اجرای آیین لاله‌گردانی خدام حرم شاهچراغ(ع) است.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف فارس نیز در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: یژه برنامه شهادت حضرت فاطمه(س) تحت عنوان سوگواره یاس نبوی با همت بسیجیان، هیئت امنا، خدام، پایگاه مقاومت بقاع متبرکه و عموم مردم در بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می‌شود.

وی اظهار كرد: مراسم سوگواری شامل روضه‌خوانی، مداحی و سخنرانی در خصوص شخصیت حضرت زهرا(س) و نقش ایشان در خانواده است.

برپایی خیمه‌های معرفت دینی در بقاع متبركه

موسوی برپایی خیمه‌های معرفت دینی، غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه دارای ظرفیت، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت در طول برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان، ایستگاه مشاوره ازدواج، احکام، آشنایی با مسائل شرعی را از جمله اقدامات انجام شده در طول این ایام عنوان كرد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: دختر گرامی پیامبر اسلام(ص)، بانویی است كه در كمالات آنقدر رشد و مقام پیدا كرد كه توانست محور خشم و رضای خدا شود.

در وجود دخت نبی مكرم اسلام(ص) جز ذات لایزال الهی چیز دیگری نیست

وی اظهار كرد: در وجود حضرت زهرا(س) جز خدا و ذات لایزال الهی چیز دیگری نیست و قیام و قعود و خواستن و نخواستنش خداست و رسیدن به این مقام كار ساده‌ای نیست.

امام جمعه شیراز همچنین اهمیت توسل به حضرت زهرا(س) را یادآور شد و گفت: توسل و توجه به این بانوی بزرگ گره‌گشای تمام مسائل دنیا و آخرت است و باید این ارتباط را در تمام شرایط حفظ كرد و نگه داشت

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار