مدیر اجرایی طرح ایجاد مشاغل بانوان در نشست «بسیج اصناف» عنوان کرد
قادریان گفت: کسانی که کارآرایی دارند خود را به مراکز بسیج معرفی کنند و ما برای آنها فرمول خاص بر اساس مهارت هایشان برای مشاغل خدماتی داریم.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۱۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ توجه به کالای ایرانی و نیز تحقق عملی شعار اقتصاد مقاومتی نیازمند راه کار مناسب است که سازمان بسیج اصناف این هدف را محقق ساخته است.

سازمان بسیج اصناف در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی موفق به اجرای طرح مشاغل خانگی ویژه بانوان شده است که مواد اولیه تمام این محصولات در داخل کشور تولید می شود.

همچنین این سازمان در جهت فرهنگ سازی و آشنایی عموم مردم با این طرح همزمان با آغاز سفرهای زیارتی راهیان نور اقدام به فروش این محصولات با تخفیف ویژه کرده است.

از این رو در نشست تخصصی بررسی راهکارهای ایجاد مشاغل خانگی ویژه زنان با کم و کیف این طرح آشنا شدیم که مهندس قادریان، مدیر اجرایی این طرح توضیحاتی ارائه کردند که از نظرتان خواهد گذشت:

قادریان گفت: آنچه که امروز نیاز داریم شناسایی بازار نساجی و پوشاکی ما است تا بر اساس بازار مصرفی داخلی و بازار های هدف خارجی به خاطر انقلاب و دین ما که ماهیت جهانی دارد در آن حضور داشته باشیم.

وی افزود: نشست امروز پیرامون نقش اقتصاد مقامتی در ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان است که پیرامون آن بحث وگفتگو می کنیم. ما به دنبال مشاغل خانگی بر اساس نیاز بازار هستیم. لذا باید بر اساس نیازهای بازر داخلی و خارجی پیش برویم.اگرما به این شیوه عمل کنیم تولیدات خانگی روی دست تولیدکنندگان نمی ماند امروز باید اول مشتری را پیدا کرد، بعد به دنبال تولید رفت.

قادریان تصریح کرد: نحوه شناسایی بازار ساده است برهمین اساس سرانه هر کالایی در دنیا مشخص است به عنوان شلوار در سال سرانه مشخص دارد و میانگین مصرف ما تقریبا 210 میلیون شلوار است از طرفی میزان واردات، قاچاق و صادرات را با آن جمع می کنیم و از میزان مانده محصول مشخص می شود که بازار اشباع است یا نیاز به تولید مضاعف دارد. در تیم ارزیابی نیازها طراح پوشاک، بازار ساز و بازار سنج حضور دارد.

وی عنوان کرد: متأسفانه در جامعه ما شلوار فاق کوتاه باب شده و پزشکان می گویند این نوع شلوارها مضر است و ما برای فرهنگ سازی نیاز به کمک و استمداد پزشکان داریم.ما ادعا می کنیم تولیدات داخلی می تواند نیازهای ما را به نحو مطلوب از رنگ، کیفیت و... را بر طرف کند.شاید پارچه های لباس های ویژه و تخصصی آتش نشانی را نداریم اما می توانیم دوخت آن را در داخل انجام دهیم.

قادریان در پاسخ به این سوال که چگونه متریال و مواد اولیه را به دست بانوان می رسانید؟ گفت:ما از طریق دو کانال با جامعه زنان ارتباط داریم بر همین اساس از طریق بسیج اصناف و دیگر از کانال تولیدات جشنواره اسلامی نسبت به شناسایی تولیدکنندگان اقدام کرده ایم.بر همین اساس ساخت و طراحی طلا یکی از مشاغلی است که می توان در این طرح گنجاند.تولید نرم افزار، از دیگر مشاغل است اکنون تعداد فارغ التحصیلان بانوان در این شته های دانشگاهی بالا است و می شود در این زمینه هم اقدامات مناسبی داشت.

وی عنوان کرد: هر محصولی دست رنج یک انسان است ما اگر چیزی تولید کردیم که بازار ندارد به نوعی نعمت خداوند را ضایع کردیم؛ پس ما باید چیزی را تولید کنیم که محصول نهایی آن نیازی را برطرف کند.غربی ها حتی در افراد نیاز کاذب ایجاد می کنند اما بازار اسلامی می گوید بر اساس نیاز واقعی افراد محصول خود را به فروش برسانید.

قادریان گفت: ما بر اساس نیاز جوامع هدف باید تولید کنیم تا یک خانمی که در خانه محصولی را تولید می کند برای فروش محصول خود سرگردان می شود.گفتنی است در راستای کارآفرینی با داشتن سن، سواد، سابقه و سلیقه برای افراد طراحی شغل می کنیم.

وی تصریح کرد: ما بر اساس نیاز سفارش تولید می دهیم تولیدکننده ای که از سر سلیقه و ذوق محصولی را تولید می کند محصولش مانند اثر هنری است و معلوم نیست که بازار فروش داشته باشد یا خیر

قادریان عنوان کرد: ما اگر این نکته را رعایت کنیم مشکلات ما حل است لذا از صفر تا صد مواد اولیه و کیفیت محصولات خود را تحت نظر داریم.همچنین ما توان این را داریم در زمینه ایجاد مشاغل خدماتی فعالیت کنیم تا مشکل بیکاری حل شود.

وی خاطرنشان کرد: کار خدماتی ایجاد کردند دارای مختصاتی شامل بازار شناسی تعیین نیاز بازار و تعیین مهارت های تولیدکنندگان است و با ترکیب این مسائل می توانیم مشکل اشتغال را بر طرف کنیم. گفتنی است کسانی که کارآرایی دارند خود را به مراکز بسیج معرفی کنند و ما برای آنها فرمول خاص بر اساس مهارت هایشان برای مشاغل خدماتی داریم.

ارسال نظرات