جانشین سپاه قدس با اشاره به اهداف آمریکا در ورود به منطقه گفت: مجاهدین غیور جبهه مقاومت اسلامی با تأسی از تفکر ناب شهدای ایران اسلامی و تشکیل لایه‌های بسیج مردمی اشک نظامیان آمریکا تا کاخ سفید را درآوردند.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۶۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار حاج اسماعیل قاآنی شب گذشته در دومین یادواره 62 شهید پاسدار با عنوان «فرستادگان رضا علیه‌السلام» با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و تکریم خانواده شهدا افزود: سیره عملی حضرت فاطمه الزهراء (س) افتخار همه بشریت است و با پیاده کردن مشی ولایی آن شهیده در مسیر زندگی در دنیا و آخرت عزیز و سربلند هستیم.

وی تکلیف گرایی را از ویژگی های باز شهدا برشمرد و تصریح کرد: ما معتقدیم شهدا والامقام جلوه‌گاه بالای عزت و سرافرازی هستند و درهشت دفاع مقدس برای رضای خداوند و انجام وظیفه الهی به تکلیف خود عمل کردند و باکار و زحمت شبانه‌روزی آیات قرآن کریم و سیره عملی ائمه اطهار (ع) که دستورالعمل و مبنای اعتقادی ماست را تفسیر کردند.

وی از مردم تربت‌جام به عنوان مظهر وحدت، فداکاری و حضور مقتدرانه در صحنه‌های مختلف انقلاب یادکرد و خاطرنشان کرد: محفل شهدا نماد وحدت و عظمت ایران اسلامی است و این شهرستان تلفیقی نیز نماد عینی وحدت و غرور ملی است و با لبیک به فرمان امام(ره) از دورترین روستاهای شرقی و مرزی کشور با طی نمودن 2 هزار کیلومتر به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

جانشین سپاه قدس ادامه داد: رزمندگان اسلام در هشت دفاع مقدس بر اساس تکلیف الهی وعمل به فرامین ولی فقیه وارد جنگ تحمیلی شدند و مخالصانه و در حد توان مجاهدت کردند و به این واسطه خداوند رعب و وحشت را در دل دشمنان انداخت و زمینه شکست آنان را فراهم کرد.

سردار اسماعیل قاآنی با اشاره به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان به بهانه 11 سپتامبر این حرکت را یک خودزنی قلمداد کرد و اظهارداشت: بدون تردید با اعتراف اسرائیل 15 سال آینده مشخص خواهد شد که صهیونیست‌ها جریان 11 سپتامبر را برای برهم زدن معادلات جهانی و کشتار مسلمانان به وجود آوردند وآمریکایی ها 16 سال به این بهانه  همچنان مردم ستمدیده و محروم افغانستان را به بدترین شکل ممکن می‌کشند.

 وی اعلام کرد: آمریکا برای نابودی ایران اسلامی به افغانستان ورود پیدا کردند و قوای مسلح، بسیج مردمی جانانه پای دین، ارزش های اسلامی و سیره  نبی مکرم (ص) تلکیف مدارانه ایستادند و مادامی که این تفکر باقی است استکبار جهانی هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با اشاره به ورود آمریکا به خاک عراق گفت: صهیونیسم بین الملل با ورود به  خاک عراق همین اهداف شوم را دنبال می کرد اما مبارزان مردمی این کشور اسلامی اشک نظامیان آمریکایی تا کاخ سفید را درآوردند.

این یادگار دفاع مقدس پیروزی های پی در پی مجاهدین فلسطینی در جنگ های 33،22 و51 روزه در مقابل صهیونیست‌ها را پیروی وشاگردی درمکتب شهیدان دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به هر مظلومی که در هر کجای دنیا باشد کمک می‌کند و شیعه و اهل سنت برایش مفهومی ندارد و این را امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب به ما آموخته است.

قاآنی با اشاره به این که برای دشمن شیعه و سنی فرقی ندارد ابرازداشت: طرح این قضیه که ایران فقط به شیعیان حزب الله لبنان کمک می کند یک غلط اضافی است، ما بر اساس وظیفه و تکلیف الهی و در چهارچوب راهبردهای و مشی سیاسی ولایت‌فقیه حرکت می‌کنیم وایران در دفاع از مظلومان عالم به همان اندازه به غزه سنی در محاصره اسرائیل غاصب کمک کرد که نتیجه پیروزی ها را همه جهان مشاهده کردند.

وی عنوان داشت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات تفکر بسیجی است و علمدار این مسیر ولایت‌فقیه است این راه را گم نکنیم و با وحدتی که داریم برای عزت و سربلندی و صلابت ایران اسلامی مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به تفکر بسیجی اذعان داشت: همان‌طور که رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل  تکلیف مدارانه حرکت کردند تیم مذاکره‌کننده  هم بر همین مبنا در مقابل دشمن خط‌ شکن باشد.

فرمانده سپاه قدس تأکید کرد: مسئولان نظام اسلامی باید در هر پست و مقامی که قرار دارند بر اساس مشی شهدا خالصانه اقدام و عمل کنند و شهدا با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) جنگ را اداره کردند و این یک الگوی جهانی برای همه مبارزان، مجاهدان وآزادگان دنیا شد.

گفتنی است؛ دومین یادواره 62 پاسدار شهید با عنوان «فرستادگان رضا علیه‌السلام» همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور امامان جمعه و جماعات، خانواده شهدای پاسدار، ایثارگران، پیشکسوتان جهاد و شهادت، فرمانداران، بسیجیان، هم‌مرزمان شهیدان، فرماندهان و نیروهای نظامی، انتظامی، مسئولان استانی و محلی قشرهای مختلف مردم مرزنشین شیعه و اهل سنت در مسجد الزهراء (س) تربت‌جام باشکوه خاصی برگزار و با تقدیم تندیس ایثار از خانواده شهدا پاسدار تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها