با توجه به اینکه جویبار شهر کارگری است و حاشیه‌نشینی تا حدودی در این شهر بسیار زیاد است، انتظار است که حساسیت‌ها در این زمینه افزایش یابد و به صورت کلی اقدامات اثرگذار برای رفع این معضلات انجام شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۸۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، انتشار زندگی یک خانواده 6 نفره در حاشیه شهر جویبار در آستانه سفر نوبخت معاون رئیس جمهور به استان مسؤولان مازندران را مجبور به واکنش کرده است.
 
زندگی خانواده 6 نفره را به تصویر کشید که در حاشیه شهر جویبار با اوضاع بسیار نامناسبی این افراد در اتاقکی تاریک و فاقد امکانات زندگی می‌کنند.

پس از نشر این خبر در فضای مجازی، معاون علیرضا یونسی سیاسی امنیتی استاندار مازندران و دیگر مسؤولان شهر جویبار در منزل این خانواده حضور پیدا کرده و اعلام کردند که از این خانواده حمایت می‌کنند.

با توجه به اینکه جویبار شهر کارگری است و حاشیه‌نشینی تا حدودی در این شهر بسیار زیاد است، انتظار است که حساسیت‌ها در این زمینه افزایش یابد و به صورت کلی اقدامات اثرگذار برای رفع این معضلات انجام شود.

مورد دیگری که سوژه شده است، زندگی خانواده‌ای پنج نفره با اوضاع نامناسب در خانه‌ای است که در روزهای آفتابی نور خورشید از داخل پیدا است و در روزهای بارانی شاهد ریزش نم نم باران است، دختری در کنار خانواده زندگی می‌کند که به جای بازی کودکانه، نگران جلوگیری از قطع گاز است.

به دلیل سوارخ بودن سقف منزل و رفت و آمد گربه دخترک 9 ساله به بیماری مشترک انسان و گربه مبتلا شده است، مادر این خانواده به دلیل اعتیاد پدر و بیماری اعصاب روان توان کار کردن ندارد و مجبور است دست به سوی این آن دراز کند.

پدر علاوه بر درد اعتیاد از بیماری ستون فقرات بنا به گفته خودشان رنج می‌برد و نای کار کردن ندارد.

در روزهای اخیر شنیده شد که خواهر مادر خانواده به دلیل مشکلات چشمی و رنج نابینایی هم در کنار آنها زندگی می‌کند.

تابستان سال گذشته مدتی بود که حتی آب خوردن آنها نیز قطع شده بود، صدای ناله کودک خانواده که نگران قطعی گاز بود در سرما زمستان بود به حدی آزار دهنده بود که با رایزنی با مسؤولان شرکت گاز دست‌کم در سرما زمستان زمینه قطع گاز آنها به دلیل بدهی فراهم نشد، هر چند حفره‌های ایجاد شده مجالی برای گردش گرما هوا در منزل ایجاد نمی‌کند ولی روشن بودن اجاق گاز دست‌کم کور سوی امید را در زمستان زنده می‌کند.

به دلیل نامه نگاری‌های اداری با پیگیری از طریق اداره بهزیستی هنوز زمینه برای پوشش قرار گرفتن این خانواده فراهم نشد و با رایزنی با بنیاد مسکن هنوز به نظر می‌رسد که زمینه برای رفع مشکل این خانواده فراهم نشده است.

شاید حضور مسؤولان به صورت موقت زمینه برای رفع مشکلات این خانواده را فراهم کند، ولی انتظار است که برنامه‌ای تدارک دیده شود تا شاهد حاشیه‌نشینی در استان مازندران که فقر آن زیر برگ‌های سبز پنهان شده، رخت ببندد.

دیدن تصاویر نامناسب از وضعیت این خانه و ریزش سقف گچی این جمله را در ذهن ایجاد کند که آیا امکان خرید یک پاکت گچ و رفع مشکل موقتی برای این خانواده مقدرو نیست، مشاهدات نشان داد که این خانواده محتاج نان شب است، مادر خانواده درگیر دارو و درمان خودش که از بیماری قند و اعصاب و روان رنج می‌برد، مشکل اعتیاد پدر خانواده، همراهی و همدردی با خواهر نابینا، درد، رنج و پیگیری درمان دختر 9 ساله این روزها فشار زندگی را بر این خانواده بسیار زیاد کرده است.

مسؤولان اداره‌های بهزیستی و بنیاد مسکن تا حدودی در جریان مشکلات این خانواده قرار دارند و حتی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات اوضاع نامناسب این خانواده به اطلاع مدیرکل بهزیستی استان هم رسید، ولی تا زمان نگارش این مطلب هنوز اقدام اثرگذاری برای رفع مشکل این خانواده انجام نشد، شاید بهزیستی شهرستان جویبار به صورت موردی با پیگیری‌های زیاد مادر این خانواه اندک هزینه خورد و خوارک به این خانواده پرداخت کند ولی مشکلات اساسی و جدی این خانواده همچنان پابرجاست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها