پس از گذشت سال ها، بخت بخش غربی ورودی شهر نکا باز شد و با حضور معاون رئیس جمهور، امام جمعه نکا، استاندار و مدیران کل مازندران، نماینده شرق مازندران و سایر مسئولان شهرستانی تقاطع غیر هم سطح ورودی غربی نکا افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۸۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرانجام پس از گذشت سال‌ها آمد و رفت مدیران گوناگون، بخت بخش غربی ورودی شهر نکا باز شد و با حضور معاون رئیس جمهور، امام جمعه نکا، استاندار و مدیران کل مازندران، نماینده شرق مازندران و سایر مسئولان شهرستانی تقاطع غیر هم سطح ورودی غربی نکا در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) افتتاح شد.

افتتاحی که گرچه پس از چند بار تغییر نام پل و چند نوبت عدم تحقق زمان وعده داده شده برای افتتاح از سوی مسئولان به تدریج به یک طنز سیاسی در شهرستان نکا و تلخندهای شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده بود، بازهم غنیمتی شد تا مردم با حداقل اشتیاق ممکن کمی نفس راحت بکشند.
در این مراسم علی‌محمد شاعری نماینده شرق مازندران با اشاره به اینکه مشکلات کشور مسائل مالی و بی‌پولی نیست، اظهار کرد: مشکل کشور نا‌هماهنگی‌ها، سوء مدیریت‌ها، نبودن همدلی و وفاق به عنوان حلقه‌های مفقوده مدیریت کشور است.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌ها تا انتهای سه ماه نخست امسال خوابیده بود تا جایی که روشنایی کمربندی نکا بعد از گذشت سال‌ها در همین ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری نهایی رسید و روشن شد.

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان افق روشن شرق مازندران در آینده، خاطرنشان کرد: به زودی سد گلورد را آبگیری می‌کنیم که با دریافت معوقات موجود و انجام تسویه حساب‌ها مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: فاز اول زه‌کشی سد گلورد با حضور معاون رئیس جمهور امروز افتتاح و اتوبان بهشهر تا بندر امیرآباد به طول 30 کیلومتر تا 25 اسفند آماده بهره‌برداری و افتتاح می‌شود.

وی گفت: تلاش‌ها بر این بود تا در 22 بهمن پروژه پل ورودی نکا افتتاح شود که میسر نشد، اما با همدلی، وفاق و مدیریت جهادی لحظه به لحظه کار از سوی یک تیم کاری، مدیریتی و سیاستی پیگیری شد تا اکنون به سرانجام رسیده است.
در پایان شاعری تصریح کرد: هر کاری برای این مردم انجام شود کم است و تلاش می‌کنیم تا سایر پروژه‌ها نیز با همین نگاه انجام شود.
 
همچنین در این مراسم جعفر احمدی فرماندار نکا تقاطع غیر همسطح ورودی غربی نکا را پروژه‌ای عظیم در شرایط خاص فعلی برشمرد و اظهار کرد: امروز مردم نکا به خصوص 38 هزار انتخاب‌گری که در شرایط حساس و خاص در این شهرستان در سال 92 دکتر روحانی را برگزیدند با تمام وجود مشعوف هستند.

وی افزود: چراکه به‌خوبی می‌دانند دولت یازدهم در چه وضعیتی شکل گرفت، در چه شرایطی قرار داشت و با صبوری و همراهی همیشگی با سرانجام‌یافتن برجام امروز بسیاری از پروژه‌ها هم به سرانجام رسید.

فرماندار نکا خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک آرزوی دیرینه کشاورزان شرق مازندران با آبگیری سد گلورد نیز محقق و ثمره دیگر برجام محقق می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: گازرسانی به 80 روستای صعب‌العبور این شهرستان و احداث روشنایی در کمربندی نکا در همین ایام پس از سالیان طولانی از دستاوردهای این دوره بوده است که در دهه فجر امسال نیز شاهد افتتاح 54 پروژه اقتصادی و عمرانی در این شهرستان بوده‌ایم.

وی گفت: پروژه پل روگذر ورودی غربی نکا از سال 91 آغاز شد و بنابر دلایلی ساخت آن راکد بود و پیشرفت فیزیکی خاصی نداشت که این موضوع موجب خسارات زیادی از جمله جانی و مالی در این چندساله به هموطنان شده بود.

احمدی بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی اینجانب و همکاری مدیران اجرایی دستگاه‌های ذیربط در جهت تخصیص بودجه و تسریع در روند ساخت با تخصیص از محل منابع اعتبار ملی به میزان 10 میلیارد تومان در مدت هشت ماه عمده پیشرفت پروژه انجام و به اتمام برسد.

وی این پروژه را موجب فخر و مباهات مردم شهرستان برشمرد و افزود: پل روگذر سردار شهید طوسی به طول 600 متر، عرض حدود 12 متر در دو دهنه به عرض 24 و 44 متری اجرا شد که با اجرای آن دور برگردان نکا به نکا، ساری به ساری و بهشهر به نکا احداث شد.

در پایان فرماندار نکا پیشگیری از تصادفات، ارتقاء ایمنی و نگهداری، حفظ تأسیسات زیربنایی، کاهش بار ترافیکی شهر و رونق و توسعه شهرستان را از نکات با اهمیت این پروژه دانست.
 
به هر حال نفس رونمایی و بهره‌برداری از یک پروژه که می‌رفت تا دست نیافتنی‌تر تلقی شود را می‌توان به فال نیک گرفت و جای خداقوت برای تمام دست اندرکاران آن که با بضاعت و براساس توان خود آن را به پیش بردند وجود دارد.

همچنین باید به صورت ویژه از صبوری مردمی که ولی نعمت این انقلاب بوده و با وجود تمام سختی‌ها، کاستی‌ها و بی‌تدبیری محض مدیران باز هم پای این انقلاب مانده‌اند، تشکر کرد و دست مریزاد گفت.

البته افتتاح این پروژه در سالروز شهادت سرور زنان عالم دارای نکات و حواشی بسیاری بود که در این مطلب نمی‌گنجد اما به زودی این پایگاه خبری مسائل قابل توجهی را با شهروندان و مخاطبان خود درمیان می‌گذارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها