دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ قضاییه:

قدرشناسی والایی نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) حضرت زهرا(س) داشتند

در مکتب، معیار و حساب الهی چیزی بی حساب نیست که پیامبر گرامی اسلام(ص) قدرشناسی والایی نسبت به حضرت زهرا(س) داشتند و خداوند منان دل این وجود نورانی را پر از ایمان، یقین، دانش و مقامات کردند.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۰۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبر گزاری بسیج زندران، مامحمدجواد لاریجانی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت آیت الله میرزاهاشم آملی و یادمان شهدای مدافع حرم شهید مصطفی زال‌نژاد و شهید حجت‌الاسلام محمدمهدی مالامیری در مسجد سجادیه این شهرستان با اشاره به سالگرد آیت‌الله میرزاهاشم آملی بیان کرد: ایشان یکی از علمای برتر و شناخته شده در جهان اسلام است که عمر خویش را برای اعتلای مکتب اهل بیت(ع) وقف کردند.

وی افزود: در مکتب، معیار و حساب الهی چیزی بی حساب نیست که پیامبر گرامی اسلام(ص) قدرشناسی والایی نسبت به حضرت زهرا(س) داشتند و خداوند منان دل این وجود نورانی را پر از ایمان، یقین، دانش و مقامات کردند.

لاریجانی با اشاره به اینکه انسان باید کاری کند تا با اهل بیت(ع) انس داشته باشد و شیعه اهل بیت(ع) باید همیشه دشمن خود را بشناسد که هر روز رنگ عوض می‌کنند مطرح کرد: سلفی‌ها و تکفیری‌ها خط کفر قدیمی هستند و شیعه انگلیسی داریم که پول می‌گیرند تا بر علیه اسلام کار کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تاکید براینکه حکام آل‌سعود مانند خط یزید و معاویه هستند که باید این خط را در هر زمانی تشخیص داده و ببینیم چه کسی این خط را دارد و برای مردم آن را تبیین کنیم، یادآور شد: شیعه پیرو مکتب اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) باید برای هر روز خود برنامه داشته باشد و زمانی از برنامه زندگی خود را به شناخت از اهل بیت(ع) اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه انسان باید راجع به سلامت خود، خانواده و جامعه توجه داشته باشد و به خانه و امور مختلف خود برسد و بدانیم که تجمل‌گرایی و لوکس بازی نشانه تشیع نیست، گفت: امروز جوانان ما باید به معرفت مسلح شوند که یک توانمندی است.

لاریجانی با اعلام اینکه اگر ما افول نظر نداشته و صاحب بصیرت شویم و با اعتماد خود می‌توانیم به مراتب والا و ارزشمندی دست یابیم، عنوان کرد: امروز در ایران اسلامی هرج و مرج نیست زیرا در کشور ما بصیرت وجود دارد و مردمان ما صاحب فداکاری و اعتماد به نفس هستند؛ تا زمانی بصیرت باشد در امنیت و بزرگی هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه در نقاطی که مکتب اهل بیت(ع) مهجور است می‌بینیم چه استبداد و کشتاری وجود دارد، تصریح کرد: بصیرت در اسلام مبنای روشنی دارد و من درآوردی نیست تا هر کسی بگوید من بصیر هستم که این مسئله در مکتب اهل بیت(ع) مبتنی بر فقاهت است.

وی فقاهت را چراغ بصیرت دانست و گفت: فقاهت مبتنی بر ثقلین است که در سایه معرفت به معارف اهل بیت(ع) و قرآن حاصل می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری" تشکیلات تبلیغی دشمنان می‌خواهند تصویری که خودشان دارند را نسبت به کشورمان، مردم و مسئولان القا کنند که باید مراقب باشیم"، بیان کرد: اگر پیروان حضرت زهرا(س) بصیر باشند بسیار ارزشمند است بنابراین باید کاری کنیم تا فکر ما افول نداشته باشد و در مسیر بصیرت قدم برداریم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تاکید براینکه تشخیص وظیفه مهم است که باید آن را درست بفهمیم و به موقع و به اندازه انجام دهیم، اظهار داشت: در شرایط امروز موظفیم در کنار عمق بخشیدن به تدین به تکالیفی که ولایت برعهده ما گذاشتند آگاه شویم و آن را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما موظفیم از هر خط سیاسی در انتخابات ورود یابیم و انتخابات در مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی به این مفهوم است ولی امر از ما خواست تا یکی از بازوان اجرایی ایشان را انتخاب کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه لازم است کسی را که انتخاب می‌کنیم توانایی اجرایی نظرات‌شان را داشته باشند، افزود: مشروعیت در نظام اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) به شاخصه ولایت است که ما شیعیان اهل بیت(ع) باید بصیرت خود را بروز کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها