امام جمعه بروجرد گفت:همه نهادها باید اقدامات خود را در حوزه مقابله با نفوذ دشمن در اقتصاد مقاومتی گزارش کنند.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۹۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، ححجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان نقشه راه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، مقابله و مبارزه با توطئه های دشمنان، تهدیدها و تحریم ها انتخاب شد که انتظار می رود همه مسئولان در سال جاری با محوریت قرار دادن اقدام وعمل آستین همت را بالا زده و از این فرصت و حمایت رهبری نظام استفاده کرده باشند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند مسئولان گزارشی از کارهای انجام شده در حوزه های مختلف ارائه دهند.
خطیب نماز جمعه بروجرد بیان کرد: همه نهادها باید اقدامات خود را در حوزه مقابله با نفوذ دشمن در اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا، رونق اقتصادی، مهار رکود، رفع بیکاری جوانان، رکود و گرانی قیمت کالا گزارش دهند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی تاکید کرد: مسئولان در حوزه های مختلف باید پاسخگو باشند وعملکرد خود را به مقام معظم رهبری گزارش دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت 14اسفند ماه سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی در سال 57 بیان کرد: این نهاد از زمان تاسیس تا کنون خدمات قابل توجهی به محرومان ارائه داده و کارنامه قابل قبولی دارد.
امام جمعه بروجرد گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در بحث توانمند سازی محرومان و ایجاد طرح های خودکفایی اقدامات قابل قبولی داشته و بسیاری از افراد تحت پوشش این نهاد امروزتوانمند شده و در حال حاضر به عنوان یک امداد گرحوزه اجتماعی محسوب می شوند.
حجت الاسلام ترابی افزود: بسیاری ازافراد تحت پوشش این نهاد امروزه در رشته های مختلف دانشگاهی تدریس و از مهندسین و افراد برجسته و توانمند داخلی می باشند.
وی به کمک های این نهاد در تامین مسکن محرومان، بهداشت و درمان، کمک هزینه های دانش آموزی و دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد هم اکنون رتبه اول را در پرداخت زکات و کمک های مردمی صندوق صدقات درسطح لرستان دارد.
امام جمعه بروجرد با اشاره به گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و تقسیم شادی ها در آستانه عید نوروز با کودکان نیازمند افزود: مردم خیر ایران اسلامی سال گذشته 700 میلیارد ریال در جشن نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به خروج سالانه 10درصد از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: این اقدام باید کارشناسی شده صورت گیرد و افرادی که از پوشش این نهاد خارج می شوند به توانمندی لازم رسیده باشند.
امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری روند نامناسب و خطرناک تخریب محیط زیست است که اگر مسئولان متولی اقدامی جدی در این راستا انجام ندهند کشوردر آینده با بحران مواجه خواهد شد.
حجت الاسلام ترابی ضمن تاکید براهمیت درختکاری، توسعه باغات و جنگل ها با هدف سالم سازی محیط زیست و کاهش آلودگی هوا اضافه کرد: خشک شدن تالاب ها یکی ازعلت های اصلی بحران گرد وغباراست.
وی گفت: جامعه ما نیاز به مسایل زیست محیطی، از جمله حفظ باغات، جنگل ها و توسعه فضای سبزاطراف شهرها ومناطق مسکونی دارد امروزه مردم و مسئولان باید به این مسئله توجه نموده زیرا اسلام نیزبه کاشت ونگهداری از درختان تاکید فراوان دارد.
خطیب نماز جمعه بروجرد افزود: با توجه به پیشرفت صنعت، تکنولوژی و نیز افرایش کارخانه ها، آلاینده ها و افزایش تولید دی اکسید کربن به ویژه در کلان شهرها توسعه و توجه به مسائل محیط زیست ضروری است.
ارسال نظرات