رییس بهزیستی شهرستان اشکذر از اجرای طرح غربالگری ، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اتیسم در این شهرستان خبر داد و گفت: جامعه هدف این طرح کودکان 2 تا 5 سال است.
کد خبر: ۸۸۳۳۵۳۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر ، احمد غفوریان در نشست توجیهی اجرای طرح غربالگری اتیسم کودکان که با حضور مدیران مهدکودک ها، بهورزان مرکز بهداشت و مسوولان مراکز توانبخشی شهرستان برگزار شد افزود: به منظور شناسایی و تشخیص اولیه کودکان مبتلا به این اختلال، پرسشنامه ۱۰ گزینه ای تهیه که بر اساس آن ۱۰ تست معتبر بر روی کودکان جامعه هدف صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پرسشنامه ها در مراکز توانبخشی ، مراکز مددکاری، مهدهای کودک، مراکز مشاوره و مراکز بهداشتی توزیع می شود تصریح کرد: خانواده ها در صورت مشکوک بودن کودک ۲ تا ۵ سال به اختلال اتیسم، برای بررسی های بیشتر توسط کارشناسان و دریافت راهنمایی های لازم به مرکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم ارجاع داده می شود.

رییس بهزیستی اشکذر با بیان اینکه خانواده در زمینه غربالگری و هم در زمینه مداخلات توانبخشی بیشترین نقش را دارند گفت: ضروری است که برای تشخیص به هنگام این اختلال در فرزندان ۲ تا پنج سال خود پرسشنامه این طرح را از مکانهای مورد اشاره تهیه و پس از تکمیل درصورتی که سه سوال یا بیشتر مثبت بود نسبت به پیگیری های بعدی اقدام نمایند.

طرح مذکور از شنبه ۱۴ اسفند ماه در سطح شهرستان برگزار می شود.

ارسال نظرات