رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان زنجان:
به همت معاونت مدارس سما در شهرستان ابهر ، اولین هنرستان تخصصی غیردولتی تربیت بدنی و علوم ورزشی از سال تحصیلی آینده راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۵۵۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در راستای نظارت فرآیندی بر عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی و بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه های اداره مشارکت های مردمی ، از کلیه مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان های ابهر و خرمدره طی دو روز و با حضور کمیته تخصصی ارزیابی اداره توسعه مشارکت های مردمی، بازدید به عمل آمد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در بازدید از مدارس غیردولتی شهرستان ابهر و در جمع کارکنان مدارس سما این شهرستان گفت : توسعه مدارس غیر دولتی یک مدل از مشارکت است که به عنوان یک سیاست در آموزش و پرورش در حال پیگیری است .

علی بیات افزود: این مدارس با فعالیت مطلوب خود به نظام آموزشی کشور کمک شایانی نموده اند ، افزایش دانش آموزان بخش غیر دولتی و کاهش دانش آموز در مدارس دولتی به بهبود کیفیت آموزشی در بخش دولتی کمک خواهد کرد .

وی در ادامه اظهار داشت: موسسین مدارس غیر دولتی در طول فعالیت این مدارس زحمات زیادی را متحمل شده اند که قابل تقدیر می باشد.

علی بیات استفاده از مشارکت عمومی را يكي از بهترین راه حل ها برای رفع مشکلات آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: اولین بند سیاست اقتصاد مقاومتی ایجاد ظرفیت های بکارگیری توانایی های بخش غیر دولتی و مشارکت با مردم در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی است که مهمترین رکن آن در امر تعلیم وتربیت است .

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان با اشاره به اهمیت توجه به تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت : قطعا بزرگترین سرمایه های اجتماعی ما فرزندان این کشور هستند ، اگر اقتصاد مقاومتی قرار است به شکل طرح ملی و مردمی بنیان گذاری شود و تفکر کار آفرینی ، صرفه جویی های اقتصادی و سازندگی برای آینده رخ بدهد قطعا این امر را باید ابتدا در دل آموزش وپرورش جست وجو کرد .

وی تربیت دانش آموزان را از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش د انست و گفت : باید الگویی طراحی کرد تا از ظرفیت های موجود آموزش و پرورش نهایت استفاده را در راستای تربیت دانش آموزان به کار برد.

بیات افزود : در حوزه غیردولتی دو نقش مهم برای وزارت آموزش وپرورش تعریف شده که یک بعدآن حمایت و دیگری نظارت است ؛ برای تقویت بعد نظارتی این بخش از حضور و مشارکت خود موسسین و تیم تخصصی ارزیاب کمک گرفته خواهد شد. مدارس غیر دولتی در حقیقت ، حامی و پشتیبان مدارس دولتی هستند و از هر حیث باید الگو ، سرآمد و دستگیر نظام آموزشی باشند .تضمین کیفیت آموزشی در مدارس غیر دولتی یک اصل است و در این راستا طرح بکارگیری ارزیابان تخصصی مدارس غیر دولتی در حال اجراست .

بیات از افزایش تعداد مدارس غیردولتی در استان خبر داد و گفت : به همت معاونت مدارس سما در شهرستان ابهر ، اولین هنرستان تخصصی غیردولتی تربیت بدنی و علوم ورزشی از سال تحصیلی آینده راه اندازی می شود که امید است فعالیت این هنرستان ، زمینه ساز پرورش استعدادهای نوجوانان شهرستان های ابهر و خرمدره باشیم.

ارسال نظرات