معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

حضور امداد خودروها به محل در سی دقیقه

زمان حضور امداد خودروها در محل حدود نیم ساعت بوده که با توجه به محل قرارگیری خودروی امدادخواه در مسیرها این زمان می‌تواند متغیر باشد.
کد خبر: ۸۸۳۳۶۱۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، ​معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با آغاز سال جدید امداد و نجات خودروها در محورهای استان از سوی 5 شرکت خصوصی امداد خودرو که مجوز فعالیت دارند بدون تعطیلی آماده ارائه خدمات از قبیل تعمیر در محل و یا حمل خودرو به تعمیرگاه هستند.

محمدرضا آقاخانی افزود: ناوگان امداد خودروها در مسیرهای مختلف شهرهای توریستی و زیارتی مستقر خواهند شد و در قالب گشت‌های خودرویی، کانکس و چادر امدادرسانی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: زمان حضور امداد خودروها در محل حدود نیم ساعت بوده که با توجه به محل قرارگیری خودروی امدادخواه در مسیرها این زمان می‌تواند متغیر باشد.

آقاخانی با اشاره به این‌که امدادگران خودرو دارای کارت شناسایی امدادگری و لباس مصوب هستند و براساس تعرفه دولتی فعالیت می‌کنند، خاطر نشان ساخت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند شکایات خود را به سامانه کشوری 3000143 و یا 3000990091 سامانه پیامکی استانی اعلام کنند تا برخورد جدی با امداد خودروی متخلف (از قبیل جریمه، لغو و یا تعلیق پروانه فعالیت امدادگر متخلف) صورت گیرد.

وی تصریح کرد:180 دستگاه اتوبوس که سال تولید آنها نهایتا در 10 سال گذشته است با امکانات بالا در ایام نوروز برای جابه جایی مسافران در استان آماده خدمت‌رسانی هستند.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: 79 دستگاه از اتوبوس‌ها VIP بوده که امکانات خوبی برای راحتی مسافران ارائه می‌دهد. در صنعت حمل و نقل مسافر، به اتوبوس‌هایی که مجهز به وسایل تأمین آسایش بیشتر مسافرین و همچنین دارای صندلی‌های راحت و فضای بیشتر برای رفاه حال مسافر هستند، اصطلاحاً اتوبوس VIP گفته می‌شود. ظرفیت این نوع اتوبوس‌ها 25 نفر بوده و در هر ردیف یک صندلی تک نفره و 2صندلی مجاور یکدیگر وجود دارد.

محمدرضا آقاخانی گفت: علاوه بر 180 اتوبوس مسافربری 660 خودروی سواری مسافربری زرد رنگ در استان آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی در ایام عید خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به قیمت بلیت اتوبوس‌ها و سواری‌های مسافربری ادامه داد: نرخ‌های بلیت‌ها به صورت کشوری تغییر می‌کند و در برخی مواقع فقط در ایام نوروز بالا می‌رود ولی در حال حاضر هیچ تغییر قیمتی برای بلیت‌های دستگاه‌های مسافربری اعلام نشده است.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: احتمال تغییر قیمت در بلیت‌های اتوبوس‌های مسافربری وجود دارد که تا 15 اسفند امسال مشخص می‌شود.علاقه‌مندان به سفر می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی فروش در شهرستان‌های این استان یا از طریق اینترنتی بلیت خود را تهیه کنند.

محمدرضا آقاخانی خاطر نشان ساخت: پیش فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزی سال 96 از اول اسفندماه امسال در استان آغاز شده و از 15 اسفند نیز پیش‌فروش بلیت‌ها به صورت حضوری و اینترنتی خواهد بود.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان می‌گوید: هدف مجموعه حمل و نقل جاده‌ای ضمن بهبود خدمات در بخش حمل و نقل عمومی مسافر، پیش بینی تدابیر لازم برای فراهم کردن سفری ایمن است. به همین منظور تیم‌های نظارتی در استان فعال هستند و بر عملکرد شرکت‌های مسافربری و رانندگان نظارت دارند.

وی می‌افزاید: هم اکنون 19 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی فعال زیر نظر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان فعالیت می‌کنند. نظارت بر عملکرد بخش‌های مختلف مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان که زیر نظارت اداره حمل و نقل و پایانه‌ها هستند در ایام نوروز صورت می‌گیرد. علاوه بر ناظران اداره کل، اکیپی متشکل از نهادهای مختلف از جمله ناظران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت از این مجتمع‌ها بازدید می‌کنند.

آقاخانی در ادامه می‌گوید: نظارت بر مجتمع‌های بین راهی از 20 روز پیش آغاز شده است و در صورت مشاهده تخلف با متخلفین و صاحبان این مجتمع‌ها برخورد لازم انجام می‌شود.

وی ارتقای سطح ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه از طریق فعالیت‌های نظارتی مراکز مکانیزه معاینه فنی وسایل نقلیه را از مهم‌ترین برنامه‌های ایمنی و ترافیکی در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان می‌داند و می‌گوید: برای کنترل و نظارت بیشتر ایمنی وسایل عمومی نقلیه در طول ایام نوروز اکیپ اداره کل بدون هیچ تعطیلی با پلیس راه استان همراه خواهد بود.در حال حاضر 2 مرکز معاینه فنی خودرو در «زنجان» و «هیدج» پیش بینی شده است که در ایام تعطیلات نوروزی خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند.

مشکلات و انتظارات

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نبود جایگاه سوخت برای اتوبوس‌ها در ترمینال را یکی از مهم‌ترین مشکلات رانندگان این وسایل نقلیه می‌داند و می‌گوید: انتظار می‌رود پایانه‌های مسافربری بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهند.

«محمدرضا آقاجانی» تصریح می‌کند: پایانه مرکزی زنجان با مشکل بزرگی به نام نبود جایگاه سوخت مواجه است و رانندگان برای سوختگیری در مسیرها توقف می‌کنند که این مورد سبب گرفتن وقت مسافران و نارضایتی آنان می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که مالکیت داخلی و نگهداری ترمینال مسافربری و خدمات دهی آن بر عهده شهرداری است، اظهار می‌کند: ایجاد جایگاه‌های سوختگیری برای اتوبوس‌ها در ترمینال مسافربری بر عهده شهرداری است و انتظار می‌رود برای رفاه حال رانندگان و مسافران جایگاه سوختی در این محل احداث شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار