مجتبی شاکری در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

تاثیر تولیدات هنری در فرهنگ سازی کاهش خسارات چهارشنبه سوری

عضو شورای شهر تهران گفت: ساخت مستند های هنری و کلیپ هایی در این زمینه می تواند در کاهش آمار تلفات چهارشنبه سوری بسیار موثر عمل کند.
کد خبر: ۸۸۳۳۶۴۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

نقش آثار هنری در فرهنگ سازی کاهش خسارات چهارشنبه سوریمجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای کاهش تلفات و خسارات چهارشنبه سوری اظهار داشت: ساخت مستند های هنری و کلیپ هایی در این زمینه می تواند در کاهش آمار تلفات چهارشنبه سوری بسیار موثر عمل کند و تلنگری برای خانواده ها برای مراقبت از فرزندانشان در این شب باشد.

وی افزود: با استفاده از زبان هنر و شنیدن حرفها و نکات از چهره های محبوب در رشته های مختلف علمی، ورزشی و هنری می توانیم در فرهنگ سازی کاهش خسارات چهارشنبه سوری موفق عمل کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات نهادهای مختلف برای جلوگیری از تلفات چهارشنبه سوری بیان داشت: نهاد های مختلف کشور اقداماتی را در جهت کاهش خسارات چهارشنبه سوری انجام می دهند، به عنوان نمونه نیروی انتظامی اقداماتی همچون شناسایی و امحاء مخازن و انبارهای نگهداری مواد محترقه را انجام می دهد و افراد مجرم را هم دستگیر می کند.

شاکری با بیان اینکه رسانه ها به عنوان اصحاب تبلیغ می توانند کارهایی مهمی در این جهت انجام دهند گفت: رسانه ها بویژه رسانه ملی به دلیل اینکه زبان گویایی دارند می توانند از این طریق اقدام کنند اما کار هنری بسیار تاثیر گذارتر است.

وی با اشاره به مراجعه زیاد نوجوانان و جوانان به گروه های فضای مجازی خاطر نشان کرد: رسانه های مجازی نیز با هنرآفرینی در این زمینه می تواند این پدیده را تا حدودی کنترل کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار