علی برهان خطاب به نمازگزاران جمعه تصریح کرد: چرا مردم در امر انتخابات با بی بصیرتی باعث می شوند کسانی که پیرو واقعی دین هستند و دلسوز مردمند دستشان از حکومت کوتاه شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۶۸۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، امام جمعه مردم مهریز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه یادگار پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها و گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: بر پایی مراسم عزاداری ایام فاطمیه و اقامه عزای امام حسین علیه السلام از مصادیق تعظیم شعائر اسلامی، است و باید همه آحاد مردم در آن شرکت کنند و مختص شخص یا قشر خاصی نباید باشد.

علی برهان افزود: مردم ما در همه صحنه های خطیر و اثرگزار حضوری چشمگیر و موثر داشته اند و باید در برپایی و تعظیم شعائرالله نیز حضور داشته باشند و کسی نباید برپایی این مراسم ها را به نفع خود یا قشری خاص مصادره کند و باید همگانی شود و از زیر سلطه فرد خارج شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از لازمه های تعظیم شعائر الله، تقوای الهی است. مراسم هایی که جزو شعائر الله محسوب می شوند باید منشأ و ریشه آنها تقوای الهی باشد.

برهان خاطر نشان کرد: تقوای الهی یعنی توجه به فرایض و انجام واجبات و ترک محرمات و اصرار بر عملیاتی کردن این دو؛ چرا که در تشخیص حق و باطل و نیز در خلوص نیت تاثیر به سزایی دارد.

وی از شهید مطهری، این فیلسوف بزرگ اسلامی یاد کرد و گفت: گفتار ایشان سرشار از مفاهیم مهمی است که معرفی مفهوم تقوای الهی یکی از آنهاست.

امام جمعه مهریز به امام خمینی رحمت الله علیه به عنوان بنیانگزار حکومت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مستندات امام خمینی در شیوه زندگی و رهبری نظام جمهوری اسلامی، عمل به سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بود.

برهان افزود: امام خمینی در مدت حیاتش نشان داد که بعد از انقلاب مردم معتقد ایران، به چه شیوه ای باید این مملکت اداره شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه جامعه امروز ما از اسلام واقعی فاصله گرفته است و ایادی بسیاری در این خیانت بزرگ نقش دارند و کسانی که شهامت روشنگری و مقابله با این فاجعه را نداشته باشند نباید خود را مسلمان و پیرو پیامبر (ص) بدانند.

این مسئول با بیان اینکه ارکان اصلی امامت عصمت و عالم بودن به علم لدنّی است یادآور شد: زمام جامعه اسلامی باید به دست کسی باشد که این دو را با هم داشته باشد و شایسته ترین فرد برای رهبری است تا در تقسیم بیت المال و هزینه کرد آن تقوای الهی را رعایت کرده و فقیر و غنی در چشم او یکسان باشد.

امام جمعه مردم مهریز ادامه داد: با این وجود اصحاب پیامبر که هم عصران ایشان بودند و از دم مسیحایی او بهره می بردند و هم نشین و همراه پیامبر بودند، خیانت کردند و امیر المومنین را که شایسته جانشینی ایشان بود و مانند او حکومت را اداره می کرد و مایه سعادت مردم بود را کنار گذاشتند.

علی برهان خطاب به نمازگزاران جمعه تصریح کرد: چرا مردم در امر انتخابات با بی بصیرتی باعث می شوند کسانی که پیرو واقعی دین هستند و دلسوز مردمند دستشان از حکومت کوتاه شود.

وی با اشاره به اشتباه مردم در انتخاب بنی صدر خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب، از 13 میلیون نفر رای دهندگان، 11 میلیون نفر بدون شناخت و آگاهی لازم از شخصیت و اهداف بنی صدر به او رای دادند و بعد از خیانت های او به ملت ایران و اثبات نوکری او برای آمریکای جهانخوار؛ مردم دیدند که او پس از فرار از ایران به ارباب خود، آمریکا پناه آورد.

امام جمعه مهریز ادامه داد: مردم باید در امر انتخابات بصیرت و آگاهی پیدا کنند و به خاطر تعصبات قومی و قبیله ای و عناد با کسی یا قشری، دچار اشتباه نشوند و سرنوشت آینده کشور را به خطر نیاندازند.

برهان گفت: تشخیص مهم است و بصیرت افزایی امری مهم تر. مردم باید از بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری کسی را انتخاب کنند که روحیه استکبارستیزی داشته باشد.

وی تصریح کرد: خط قرمز انقلاب و نظام ما استکبارستیزی است،همانطوری که رهبر معظم انقلاب قبل از اولین مذاکره «پنج به علاوه یک» به این مهم اذعان داشتند و از اول می دانستند که معامله با استکبار جهانی جز خسران و خلف وعده او چیزی در پی نخواهد داشت.

امام جمعه مهریز اظهار داشت: اکنون که دشمن دورویی خود را کنار گذاشته و بالاخره دستکش مخملی را از دست چدنی کنار زده است، در این برهه حساس، باید هوشیارانه پای صندوق های رای حضور یابیم و به کسی رای بدهیم که روحیه استکبارستیزی داشته باشد.

ارسال نظرات