خبرهای داغ:
الهام سادات افروشه
حمیدرضا پیرپیران ظهر چهارشنبه، در مراسم تجلیل از فعالان مدیریت انرژی صنایع، دستگاه‌های اجرایی و کشاورزی در زمینه مصرف برق اظهار داشت: امسال پیک بار شبکه برق به عدد ۵۳ هزار مگاوات رسیده است
کد خبر: ۸۸۳۳۷۰۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگذاری بسیج از غرب اصفهان ،حمیدرضا پیرپیران ظهر چهارشنبه، در مراسم تجلیل از فعالان مدیریت انرژی صنایع، دستگاه‌های اجرایی و کشاورزی در زمینه مصرف برق اظهار داشت: امسال پیک بار شبکه برق به عدد ۵۳ هزار مگاوات رسیده است که پنج تا شش درصد رشد پیک بار را تجربه کرده‌ایم.
۳۱ درصد از آلودگی موجود که گریبان گیر محیط‌ زیست است، مربوط به صنعت برق است.
 

وی به مقایسه مصرف برق داخل کشور و میزان متوسط جهانی آن بیان کرد: در بخش خانگی میزان مصرف ۳۶ درصد است که این میزان در جهان ۲۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: در بخش تجاری مصرف برق داخل ۱۱ درصد است که این میزان در جهان ۹ درصد است.

وی افزود: در بخش عمومی مصرف برق داخل ۱۵ درصد است که این میزان ۱۲ درصد است، در بخش صنعت و کشاورزی میزان مصرف داخل ۴۲ درصد است که در دنیا این میزان به ۵۱ درصد رسیده است.

پیرپیران با اشاره به مفهوم شدت انرژی گفت: شدت انرژی به میزان انرژی مورد استفاده برای تولید یک واحد کالا گفته می‌شود که این میزان در ایران ۹ برابر کشور ژاپن، سه برابر کشور عربستان و چهار برابر متوسط جهانی است که این آمار جای تأمل دارد.

وی میزان پیک بار شهرستان اصفهان را ۵۳ هزار مگاوات اعلام کرد و ادامه داد: این میزان پیک بار در حالی است که متوسط پیک بار در طول سال ۳۵ هزار مگاوات است و در برخی از روزهای سال نیز این عدد به ۲۷ هزار مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای تولید یک مگاوات برق حدود شش میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد که این میزان علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های ملی برای انجام این امر است.

وی افزود: در سال ۹۵ تعداد ۷۰۰ شرکت صنعتی، ۱۵۰ کشاورز و ۱۰ اداره در حوزه توزیع شهرستان اصفهان با طرح بهینه‌سازی مصرف برق همراه شدند که این شرکت در نظر دارد در سال آینده این میزان را به سه هزار واحد صنعتی، سه هزار واحد کشاورزی و تمامی ادارات برساند.

پیرپیران گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای تولید یک مگاوات برق حدود شش میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد که این میزان علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های ملی برای انجام این امر است.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار