نماینده ایل بهلولی در گفتگو با «بسیج»:

عشایر توان تامین نیاز داخل را دارند

حسینی گفت: ما به آمریکا می گوئیم که مرگ بر تو باد تو هیچ غلطی نمی توانی بکنی تو تحریم کن ولی ما ایستاده ایم چون ما عشایر هستیم و خودمان نیاز کشور را بر طرف خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۴۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج مستضعفین در راستای رسالت و اهداف والای خود بر گرفته از انقلاب اسلامی ایران و کمک به قشر مستضعف و نیاز مند همایشی را برای بررسی و ارائه راهکار مشکلات و معضلات جامعه عشایری کشور بر گزار کرد.

گفتنی است امروز از 85 میلیون جمعیت کشور ایران حدود 1 میلیون نفر عضو جامعه با قدمت و صلابت عشایری کشور هستند که می توانند منشأ بسیاری از خدمات اقتصادی و تولیدی کشور باشند.

بر همین اساس عشایر توان تولید محصولات طبیعی و سالم دامی همچون گوشت، شیر، مواد لبنی و... را دارند این محصولات ضمن آنکه ما را از وادرات کالا مصون می دارد؛ می تواند سالم ترین و مفیدترین محصولات دامی را فراهم کند.

متأسفانه علی رغم خدمات فراوان اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و... جامعه عشایری کشور این جمعیت درحال نابودی است و مسئولین دولتی هم در این زمینه به فکر نیستند.

مسئولین دولتی تمام هم و غم خود را برای حل مشکلات و معضلات جامعه شهری و یا در دست آخر جامعه روستایی گذاشته اند و برای حل مشکلات جامعه عشایری چاره ای نمی اندیشند.

اما در این مجال جای این سوال است که اگر دولت جامعه عشایری را رها کرده در انجام وظایف و خدمت رسانی به جامعه شهری تا چه اندازه موفق بوده است.

از این رو بر آن شدیم تا ضمن گفتگو با حبیب الله حسینی، از عشایر ایل بهلولی خراسان جنوبی در حاشیه این همایش از نزدیک با ایل عشایر بهلولی و اهداف آنها آشنا شویم که از نظرتان می گذرد:

حبیب الله حسینی از عشایر ایل بهلولی خراسان جنوبی گفت: ایل بهلولی بزرگ ترین ایل شیعه نشین کشور است و در تمام ایران این عشایر حضور دارند.

وی تاکید کرد: انشاالله بتوانیم همان طور که مقام معظم رهبری و امام راحل فرمودند انقلاب و میراث امام خمینی و همه ارزش های آن را حفظ کنیم؛ ما ایستاده ایم و به خاطر نظام جمهوری اسلامی ایران از جانمان خواهیم گذشت و نخواهیم گذاشت دشمن کوچک ترین حرکتی کند.

حسنی ادامه ئداد: ما عشایر مرزدار هستیم و اگر پشه ای بخواهد بجنبد جنبیدن آن پشه در نظر ما عیان است ما به آمریکا می گوئیم که مرگ بر تو باد تو هیچ غلطی نمی توانی بکنی تو تحریم کن ولی ما ایستاده ایم چون ما عشایر هستیم و خودمان نیاز کشور ار بر طرف خواهیم کرد.

ارسال نظرات