حسینی گفت: امام و رهبر ما فرمودند سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ معلوم می شود که تأکید امام خامنه ای بر اجرا و عمل است.یعنی تمام مسائل کور ازجمله عشایر،سیل زدگان خوزستان و... نیاز به اقدام و عمل دارند.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۵۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج مستضعفین در راستای رسالت و اهداف والای خود بر گرفته از انقلاب اسلامی ایران و کمک به قشر مستضعف و نیاز مند همایشی را برای بررسی و ارائه راهکار مشکلات و معضلات جامعه عشایری کشور بر گزار کرد.

گفتنی است امروز از 85 میلیون جمعیت کشور ایران حدود 1 میلیون نفر عضو جامعه با قدمت و صلابت عشایری کشور هستند که می توانند منشأ بسیاری از خدمات اقتصادی و تولیدی کشور باشند.

بر همین اساس عشایر توان تولید محصولات طبیعی و سالم دامی همچون گوشت، شیر، مواد لبنی و... را دارند این محصولات ضمن آنکه ما را از وادرات کالا مصون می دارد؛ می تواند سالم ترین و مفیدترین محصولات دامی را فراهم کند.

متأسفانه علی رغم خدمات فراوان اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و... جامعه عشایری کشور این جمعیت درحال نابودی است و مسئولین دولتی هم در این زمینه به فکر نیستند.

مسئولین دولتی تمام هم و غم خود را برای حل مشکلات و معضلات جامعه شهری و یا در دست آخر جامعه روستایی گذاشته اند و برای حل مشکلات جامعه عشایری چاره ای نمی اندیشند.

اما در این مجال جای این سوال است که اگر دولت جامعه عشایری را رها کرده در انجام وظایف و خدمت رسانی به جامعه شهری تا چه اندازه موفق بوده است.

از این رو بر آن شدیم تا ضمن گفتگو با حبیب الله حسینی، از عشایر ایل بهلولی خراسان جنوبی در حاشیه این همایش این پرسش را داشته باشیم که وظیفه دولت در قبال گرد و غبار استان خوزستان و سیل ویرانگر جنوب کشور چیست؟

حسینی گفت: ولایت یعنی عمل یعنی اجرای اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد مقاومتی یک جمله نیست؛ اقتصاد مقاومتی کتاب و شجره طبیه است ولی امام و رهبر ما فرمودند سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ معلوم می شود که تأکید امام خامنه ای بر اجرا و عمل است. یعنی تمام مسائل کور ازجمله عشایر،سیل زدگان خوزستان و... نیاز به اقدام و عمل دارد.

وی افزود: این حق مردم خوزستان است که مسئولین به فریادشان برسند این مردم در زمان هشت سال جنگ تحمیلی جان فشانی کردند ما وقتی رزمنده بودیم مردم خوزستان از ما حمایت می کردند.

حسینی تصریح کرد: ما وقتی زخمی بودیم و دشمن به ما گلوله زده بود اما مردم خوزستان می آمدند با حالتی که از دست و پای ما خون می ریخت در آغوش می کشید.

ارسال نظرات