اسعدزاده گفت: جامعه عشایری جامعه قانعی است آنها خودشان روی پای خود ایستاده اند اما وقتی می بینند مسئولین به سایر جوامع رسیدگی می کنند انتظار دارند تا به آنها هم رسیدگی شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۶۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۷

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج مستضعفین در راستای رسالت و اهداف والای خود بر گرفته از انقلاب اسلامی ایران و کمک به قشر مستضعف و نیاز مند همایشی را برای بررسی و ارائه راهکار مشکلات و معضلات جامعه عشایری کشور بر گزار کرد.

گفتنی است امروز از 85 میلیون جمعیت کشور ایران حدود 1 میلیون نفر عضو جامعه با قدمت و صلابت عشایری کشور هستند که می توانند منشأ بسیاری از خدمات اقتصادی و تولیدی کشور باشند.

بر همین اساس عشایر توان تولید محصولات طبیعی و سالم دامی همچون گوشت، شیر، مواد لبنی و... را دارند این محصولات ضمن آنکه ما را از وادرات کالا مصون می دارد؛ می تواند سالم ترین و مفیدترین محصولات دامی را فراهم کند.

متأسفانه علی رغم خدمات فراوان اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و... جامعه عشایری کشور این جمعیت درحال نابودی است و مسئولین دولتی هم در این زمینه به فکر نیستند.

مسئولین دولتی تمام هم و غم خود را برای حل مشکلات و معضلات جامعه شهری و یا در دست آخر جامعه روستایی گذاشته اند و برای حل مشکلات جامعه عشایری چاره ای نمی اندیشند.

از این رو بر آن شدیم تا ضمن گفتگو با الله نظر اسعدزاده، از عشایر ایل بهلولی در حاشیه این همایش از نزدیک با مشکلات و معضلات جامعه عشایری آشنا شویم.

اسعدزاده با اشاره به وظیفه مسئولین در قبال حل مشکلات جامعه عشایری گفت: مسئولی که در جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند اگر دارای شرایط یک مسئول مناسب جامعه اسلامی باشد،خودشان پیشگام برای حل مشکلات جامعه عشایری می شوند.

متأسفانه برخی از مسئولین در این زمینه درست به وظیفه شان عمل نمی کنند و بر اساس تقوا و پرهیزگاری که بر عهده شان گذاشته به درستی عمل نمی کنند.

وی افزود: جامعه عشایری جامعه قانعی است آنها خودشان روی پای خود ایستاده اند اما وقتی می بینند مسئولین به سایر جوامع رسیدگی می کنند انتظار دارند تا به آنها هم رسیدگی شود جامعه عشایری به خاطر این تبعیض دچار تکدر خاطر و ناراحتی هستند.

ارسال نظرات