یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

اثرات منفی ترویج سیگار کشیدن و کلمات زننده در فیلم ها بر جامعه

دکتر احمدی بلوطکی گفت: گسترش پدیده سیگار کشیدن یا لباس های زننده روی خلق و خو و تفکرات به خصوص نسل جوان که در معرض آزمون و خطا هستند بسیار تاثیرگذار است.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۸۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
اثرات منفی ترویج سیگار کشیدن و کلمات زننده در فیلم ها بر جامعه
دکتر احمدی بلوطکی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از ترویج سیگار کشیدن و پوشش های نامناسب و خشونت و کلمات زشت در فیلم ها گفت: مسلما ترویج و گسترش پدیده سیگار کشیدن یا لباس های زننده روی خلق و خو و تفکرات به خصوص نسل جوان که در معرض آزمون و خطا هستند بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه برای ورود به این قضیه صدا و سیما و رسانه ها و ارشاد می توانند ضمن راهنمایی و آگاه کردن فیلم سازان و کارگردان ها مقرراتی را هم وضع کنند اظهار داشت: چون واقعا پدیده سیگار و قلیان کشیدن در فیلم ها پدیده هایی هستند که جوانان را به این قضیه سوق می دهند و قبح مسئله را بر می دارند همین برداشتن قبح مسئله و عادی سازی کردن قضیه باعث می شود که به راحتی یک حالت عرض اندام و فخر فروختن با این قضیه به وجود بیاید.

این جامعه شناس تصریح کرد: در صورتی که این مسئله در غرب هم رخ داده و آنها هم تدابیری اندیشیده اند و در فیلم هایشان ممنوع کرده اند ولی ما متاسفانه هنوز در این قضیه مقرراتی نداریم و به راحتی افراد این کار را انجام می دهند.

وی گفت: باید عامل بازدارنده ای برای این مسئله به وجود بیاید وزارت ارشاد در این زمینه خیلی می تواند موثر باشد. متاسفانه کلمات رکیک و بی ادبانه قبلا نبود ولی الان به راحتی کلمات کوچه بازار در سینما و فیلم ها دیده می شود و این واقعا یک معضل جدی است و باید رسیدگی شود.

احمدی بلوطکی عنوان کرد: زبان رسانه زبان معیار جامعه است که اگر این زبان هم به یک سری از مسائل کوچه و بازاری آلوده شود اخلاق و زبان مردم هم دچار آسیب های جدی شده و فرهنگ جامعه دستخوش نابسامانی ها و تبعات منفی می شود.

ارسال نظرات