خبرهای داغ:
صغیرا گفت: بر اساس نظریات روانشناسی و جامعه شناسی، یک الگوی نیکو باید صاحب خصوصیاتی باشد که همه ی آن خصوصیات را در شخصیت و زندگی حضرت فاطمه (س) می توان مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۸۳۳۸۳۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ به همت پایگاه بسیج شهید غفاری و کانون فرهنگی ولی عصر لودریچه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه شهرستان برحوار همایش سبک زندگی فاطمی در محله لودریچه برگزار شد.

یک کارشناس مذهبی در همایش سبک زندگی فاطمی که همزمان با ایام سوگواری مادر سادات در حسینیه امام خمینی (ره) لودریچه برگزار شد، گفت: زندگی فاطمی به ما می آموزد که تقوای الهی، فردی و اجتماعی در سعادت و رشد انسان از تخصص و مدرک موثرتر و بهتر خواهد بود و انسان می تواند با تقوای الهی، خدمت خالصانه و مستمر به حضرت زهرا (س) در زمره ی سادات بنی الزهرا قرار بگیرد و اهل بیت او را سید حساب می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین صغیرا ضمن بیان حدیثی از امام زمان (عج) مبنی بر الگوی نیک دختر رسول خدا در زندگی و شخصیت انسانی ایشان، بیان کرد: بر اساس نظریات روانشناسی و جامعه شناسی، یک الگوی نیکو باید صاحب خصوصیاتی باشد که همه ی آن خصوصیات را در شخصیت و زندگی حضرت فاطمه (س) می توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: جامعیت فرازمانی و فرامکانی بودن شخصیت انسان الگویی است که در وجود حضرت زهرا (س) می توان مشاهده کرد.

این کارشناس مسائل خانواده، سبک زندگی فاطمی را در هفت محور برای خانواده های امروز الگوپذیر دانست که اولین آن؛ تقوای الهی در خانواده و در اجتماع است.
صغیرا حجب و حیا و عفت ظاهری و باطنی را دومین محور عنوان کرد و گفت: این ویژگی نسل و ذریه ی انسان را نورانی، پاک و با خیر و برکت می کند؛ همانطور که همه ی ما از تسل پرخیر و برکت حضرت زهرا (س) در همه جای دنیا بهره مند هستیم که یک نمونه از ان علما و اولیای الهی همچون حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از دوران غیبت تا کنون هستند.
این سخنران به ساده زیستی، قناعت به عنوان محور سوم اشاره و خاطرنشان کرد: نداشتن توقعات خارج از توان همسر توسط بانوان باعث یک زندگی بانشاط، با آرامش و حفظ کانون گرم خانواده از تزلزلات می شود و فررندان را از عقده های روانی در جامعه حفظ می کند.
وی صبر و بردباری در مشکلات و گرفتاری های زندگی و یاری همسر در گردنه های سخت زندگی را محور دیگر سبک زندگی فاطمی برشمرد و گفت: صبر و بردباری در زندگی باعث سعادت دنیوی و اخروی و افزایس محبت زوجین و اقتدار پدر و مادر پیش فرزندان می شود.
این کارشناس مذهبی به شکرگزاری و رضایت از وضع زندگی ولو اینکه در سخت ترین شرایط باشد، به عنوان محور بعدی اشاره کرد و افزود: در تمام دوران هیچ خانواده ای از انیباء و اولیای الهی فقر و سختی به اندازه ی زندگی حضرت علی و فاطمه (س) نبوده است اما در عین حال از شکوه و گلایه به دور بودند و همیشه ایثار و فداکاری تا حد اعلای آن در خانواده حضرت زهرا وجود داشت و مصداق اتم آن آیه ی شریفه «و یوثرون علی انفسهم و لو کان بهم خصاصه» است، همانگونه که زندگی کوتاه حضرت زهرا (س) شاهد صحنه های بزرگ و در عین حال ایثار و از خودگذشتگی های انسانی است.
وی به عنوان محور ششم به اهمیت و دقت مداوم در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: این موضوع از نیازهای مبرم پدران و مادران امروز است که به بهترین صورت می توان از زندگی حضرت زهرا (س) برای تربیت احسن کمک گرفت.

این کارشناس دینی محور هفتم سبک زندگی فاطمی را ارتباط با مردم عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) علی رغم مقام بالایی که در جامعه ی آن دوران داشته اند ولی با تواضع و خاکساری با مردم رفتار می کردند و در انفاق و رسیدگی به حال مردم به خصوص فقرا و مساکین بیشترین و بهترین انفاق ها را می کردند.
پس از سخنرانی، کربلایی مهدی حیدریان به ذکر فضائل و مصائب بانوی دو عالم پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها