خبرهای داغ:

سرلشگرجعفری‌به‌تماشای‌نمایش‌غباررفت

نمایش آیینی غبار شب گذشته با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۸۹۴
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته (جمعه ١٣ اسفندماه) با حضور در تالار وحدت به تماشای اجرای نمایش  «غبار» نشست.

همچنین هفدهمین اجرا نمایش غبار به خانواده شهدا و ایثارگران مدافع حرم اهل بیت ع تقدیم شد و در پایان اجرا ضمن تقدیر از خانواده شهیدان مدافع حرم شجاع، عسکری و بیات؛ به نمایندگی از گروه هنری نمایش غبار و از طرف سازمان فرهنگی هنری بشارت علی لهراسبی، میرطاهر مظلومی واستاد امیر اسکندری جوایزی را به خانواده شهدا اهدا کردند.

نمایش غبار به کارگردانی محمدرضا مداحیان برای نخستین بار سال 93 در تالار وحدت به روی صحنه رفت. «غبار 2 » نیز با تم آیینی و موضوع خاص حضرت فاطمه زهرا(س) توسط انوش معظمی نویسندگی و از اواسط بهمن ماه نیز دوباره به اجرا رفت.

بازیگران این نمایش اردلان شجاع کاوه، میرطاهرمظلومی، شهرام عبدلی، خسرو شهراز،جواد زیتونی، محسن افشار، شاپورکلهر، مهدی طهماسبی، یحیی ایراندوست، انوش معظمی  هستند.

در این نمایش علی لهراسبی قطعه ای موسیقی را با نام مادرانه به اجرا گذاشته است و غلامرضا آقاسی به شعر خوانی در مصائب حضرت زهرا س می پردازد.

«غبار2» همچون فصل نخست این نمایش، محصول سازمان فرهنگی هنری بشارت است که پیرامون تحول شخصیت اصلی نمایش «ادیب‌الممالک» در دیاری تحت عنوان غدیران روایت می‌شود و انتخاب‌های درست و نادرست او که گاه موجب انحرافش از مسیر صواب می‌شود اما در پایان به مدد ایمان قلبی و توجه به باورهای دینی و اعتقادی به مسیر فلاح بازگشته و به رستگاری می‌رسد.

در مقاطعی از نمایش نیز در روند روایت گریزهایی تاریخی به برهه‌های از تاریخ دین و به ویژه روزگار معاصر با دوران رحلت پیامبر(ص) که منجر به شهادت حضرت فاطمه(س) می‌شود خواهد پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها