امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه تقلب در انتخابات کشور ممکن نیست گفت: تردید قبل از انتخابات خطرناک است.
کد خبر: ۸۸۳۳۹۱۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازپایگاه خبری آذرسلام،آیت الله سید حسن عاملی،در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به روند انتخابات در ایران اسلامی گفت: بزرگترین مشخّصه انتخابات ایران اسلامی این است که کوچکترین امکان تقلّب و تخلّف در آن وجود ندارد و سیستم انتخاباتی ایران اسلامی به نحوی است که آنچه از صندوق های رای بیرون می آید، رای خود مردم است.

وی افزود: هیچکس در داخل و خارج نمی تواند ادعا کند که انتخابات ایران مهندسی شده و نتایج از قبل تعیین شده است و این را بهتر از همه، خود ملت ایران با تمام وجود لمس کرده اند و لذا در انتخابات اخیر مجلس خبرگان، رئیس سابق مجلس خبرگان و ۱۰ عضو شورای نگهبان رأی نیاوردند و دبیر شورای نگهبان در رتبه ۱۶ قرار گرفت یعنی دست ملت باز است که هرچه بخواهند در خصوص مدیریت کلان کشوری تصمیم بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: دموکراسی حقیقی و واقعی و اوج مردم سالاری دینی و سلامت انتخابات در ایران اسلامی موج می زند و الگو برای دنیاست؛ در سیستم انتخاباتی ما هیچ کسی نمی تواند بگوید "رای من کو؟". تعبیر به حق الناس توسط مقام معظم رهبری باید در سطر اول منشور حقوق بشر سازمان ملل نوشته شود.

وی در ادامه گفت: هرکس در انتخابات جمهوری اسلامی در صحت جهت فوق تردید ایجاد کند، ظلم وحشتناک به مردم و نظام اسلامی و به کشور نموده است؛ تردید در صحت انتخابات تحمیل بدترین هزینه به ملت و کشور و جایگاه بین المللی کشور است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مخصوصا این ایجاد تردید قبل از انتخابات بسیار خطرناک است و علاوه بر اینکه ظلم به کشور و نظام و ملت است، علاوه بر آن به جهت تشویش اذهان، ایجاد زمینه اعتراضات اجتماعی است.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: متأسفانه این خطا و خبط را یکی از مسئولین بلندپایه دولت در این هفته مرتکب شد و سوژه عظیمی برای معاندان داخلی و خارجی و رسانه های دشمن فراهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: این مسئول بلندپایه شبهه دخالت مقدس ترین و بزرگترین نهاد مولود انقلاب را که کشور نه تنها در ۸ سال دفاع مقدس بلکه در طول تاریخ ۳۸ ساله انقلاب مدیون آنها بوده و ده ها هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، مطرح کرد.
وی همچنین با انتقاد از این بد سلیقگی اظهار داشت: در طول ۳۸ سال انقلاب یک نمونه از دخالت نهاد مزبور در انتخابات دیده نشده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت فرا رسیدن هفته نیکوکاری از اهالی استان خواست با همت تمام در رفع حوائج دردمندان و مستمندان تلاش نمایند.

وی گفت: در استان یک خانواده را تشکیل می دهیم، در این خانواده هیچکس نباید یکه خوار باشد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت سالروز نسل کشی خوجالو در قره باغ توسط ارمنی ها گفت: چندین نسل کشی وحشتناک در زمان معاصر اتفاق افتاده است از جمله نسل کشی مسلمانان در میانمار با حمایت اروپا و آمریکا، نسل کشی در آفریقای مرکزی توسط فرانسوی ها، نسل کشی در بوسنی و هرزگوین توسط اروپایی ها، نسل کشی وحشتناک ۷۰ ساله در فلسطین باز با حمایت آمریکا و اروپا و نسل کشی تکان دهنده و عراق، سوریه و یمن باز با حمایت آمریکا و اروپا و جای تاسف اینکه نسل کشی در یمن به حدی است که در عرض ۲ سال دو میلیون بمب توسط سعودی ها در یمن ریخته شده است و از آن جمله نسل کشی خوجالو در قره باغ است که توسط ارمنی ها اتفاق افتاد؛ ما آن را محکوم و برای آزادی قره باغ دعا می کنیم.

ارسال نظرات