امام جمعه اشکذر تاکید کرد: در آستانه عید نوروز خانوادهای بی بضاعت را در تامین حداقل نیازهای اساسی یاری کنید.
کد خبر: ۸۸۳۴۰۰۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، خطیب نماز جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجد جامع اشکذر برگزار شد؛ به ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) به دستور امام بزرگوار اشاره و گفت: امام کمیته امداد را تشکیل داد تا به وضعیت فقرا و محرومین رسیدگی شود و در واقع حلقه اتصالی باشد بین کسانی که تمایل به انجام کارهای خیر دارند و کسانی که مستحق و نیازمند هستند.
حجت الاسلام طالبیان با اشاره به ملاک های کمیته امداد برای تحت پوشش گرفتن افراد خاطر نشان کرد:خانوادهایی که سرپرست ندارند و به عبارتی زن خانواده با چند فرزند یتیم در حال زندگی هستند و خانواده هایی که سرپرست آنها از کار افتاده باشد و این از کار افتادگی مورد تایید مراجع قانونی باشد می توانند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار بگیرند.
امام جمعه اشکذر از خیرین درخواست کرد با توجه به نزدیکی به ایام عید و این که خانوادهای بی بضاعت در تامین حداقل نیازهای اساسی خود با مشکل مواجه هستند این موضوع را مدنظر قرار داشته باشند و با کمک های مالی خود موجب خوشحال این خانواده ها شوند.
وی ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را دیگر مناسبت ماه پایانی سال دانست و افزود: در دین و روایات بر اینکه همواره درختکاری و گسترش فضای سبز نقش مهمی در سلامت جامعه اسلامی دارد تاکید فراوانی شده و تجربه بشر هم دلیلی بر این موضوع است.
حجت الاسلام طالبیان با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق بر اهمیت درختکاری پرداخت و گفت: روزی امام بر سر درس خود در آن جا که به موضع توحید رسیدند ، خطاب به مفضل بن عمر از شاگردان خود فرمودند: خداوند درخت را برای بشر آفرید و بشر را موظف کرد تا درخت را بکارد ، سپس آبیاری کند و نگهداری نماید و این یک تکلیف و وظیفه است که بر دوش همه انسان ها گذاشته شده است.

ارسال نظرات