امام جمعه موقت ابرکوه گفت: مردم منتظر برخورد قاطع با نجومی بگیران و مفسدان اقتصادی هستند و مسئولان باید نتیجه را به مردم اطلاع بدهند.
کد خبر: ۸۸۳۴۰۰۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

به گزارشخبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه:حجت الاسلام و المسلمین فتاحی امام جمعه موقت شهرستان در خطبه های نماز جمعه ابرکوه به 14 اسفند و سالروز تأسيس كميته امداد امام خمينی(ره) در1357 اشاره کرد و گفت: هفته احسان و نیکوکاری فرصتي براي توجه به اقشار مستمند است.

وی به نظر حضرت امام خمینی(ره) در خصوص خدمت به محرومین اشاره کرد و افزود: مردم منتظر برخورد قاطع با نجومی بگیران و مفسدان اقتصادی هستند.

فتاحی از مسئولان و دستگاه های مسئول خواست به صورت جدی این امر را در دستور کار قرار داده و نتیجه را به مردم اطلاع دهند.

امام جمعه موقت ابرکوه 15 اسفند روز درختکاری و منابع طبیعی را گرامی داشت و گفت: روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه داری کنیم.

وی تصریح کرد: در اهمیت درخت و درختكاری همین بس كه در روایتی معتبر از یكی معصومین (ع) منقول است كه: "حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول كاشتن درختی بودید، ازاین عمل نیك خود دست برندارید" و این نشانگر تاكید و توصیه اولیای اسلام به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختكاری است.

وی در ادامه سخنان خود شهادت شهیدان همت و سیدجمال الدین اسدآبادی را در 17 و 19 اسفند گرامی داشت.

حجت الاسلام فتاحی به ثبت نام حوزه های علمیه خواهران و برادران ابرکوه تا پایان اسفندماه پرداخته و گفت: خانواده ها باید فرزندان مستعد خود را برای حضوری گسترده در حوزه های علمیه شهرستان ترغیب و تشویق کنند تا باقیات الصالحات برای خود فراهم کنند.

امام جمعه موقت شهرستان در پایان سخنان خود از حضور گسترده مردم ابرکوه در مراسم تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا(س) و فعالیت تمامی روحانیون و مداحان در خصوص توجه به این مراسم قدردانی کرد.

ارسال نظرات