خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: وکلا کسانی هستند که مردم به آنان اعتماد کرده و مشکلاتشان را با وی در میان می گذارند و وکلا نیز باید درستی و راستی پیشه کنند.
کد خبر: ۸۸۳۴۰۳۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
راستی و درستی مهم ترین معیار انتخاب وکلا از سوی مردم / باید جلوی افزایش سن ازدواج گرفته شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از فم، آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای مرکز حقوقی حصاء ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: در دین مبین اسلام خداوند برای هر شخصی مسوولیتی را معین کرده است. مهم‌ترین این وظایف که عمومیت دارد گام برداشتن در راه خود سازی است.

وی با بیان اینکه انسان از بدو تولد ناپخته و خام است، تصریح کرد: تنها ائمه اطهار (ع) هستند که از بدو تولد کامل و شایسته قدم بر عرصه وجود می‌گذارند که سایر انسان‌ها را به راه راست هدایت کنند.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه مسوولیت اجتماعی امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، عنوان کرد: انسان موجودی اجتماعی است و برای زنده بودن و زندگی کردن نیازمند قدم گذاشتن در عرصه اجتماع است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه اجتماع حق بزرگی به گردن انسان‌ها دارد، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام در ارتباط با زندگی اجتماعی عنوان کرد: انسانی که به اهمیت اجتماع و کار در این عرصه توجه نداشته و جاهل باشد مسلمان نیست.

وی با بیان اینکه دین یک مسوولیت بزرگ است که هر کسی صدای فریاد آن را بشنود از جا بر می‌خیزد تا به دنبال عدالت الهی برود، گفت: دین مداری با توجه به وضعیت کنونی جهان امر بسیار مهمی است که بار مسوولیت سنگینی بر دوش همگان را به دنبال دارد.

این مرجع تقلید با عنوان اینکه انسان به واسطه شغلی که دارد در مقابل خدا و مردم مسوول است، تصریح کرد: شغل وکالت از جمله شغل‌های مهم و حساسی است که با حق و باطل سر وکار داشته و شباهت بسیار فراوانی به شغل قضاوت دارد و به همین دلیل از حساسیت‌های بالایی برخوردار است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در شغل وکالت باید بیش از پیش تقوا پیشه کرد، گفت: مردم به وکلا اعتماد کرده و مشکلات خویش را با وی به عنوان شخصی امین در میان می‌گذارند.

وی ادامه داد: وکلا باید در کار خود تعهد، راستی، درستی، دلسوزی و محبت داشته باشند که این نوع رفتارها خود معیار بزرگ و مهمی برای انتخاب یک وکیل شایسته از سوی مردم است.

این مرجع تقلید با اشاره به گستردگی علم فقه بیان کرد: علم فقه، علم ساده‌ای نیست و برای مجتهد شدن لازم است ده‌ها سال وقت بگذارند و علم بیاموزند و وکلا به این علم باید آگاهی داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به افزایش سن جوانان در امر ازدواج گفت: باید جلوی افزایش سن برای ازدواج را گرفت. برخی جوانان به بهانه تحصیل تا سنین 35 سالگی ازدواج نمی‌کنند و پس از ازدواج نیز از بچه دار شدن جلوگیری می‌کنند و این امر موجب پیر شدن جامعه می‌شود.

وی با اشاره به عمده‌ترین مشکل جوانان برای ازدواج در سنین پایین، یاد آور شد: مشکل بیکاری و نداشتن مسکن از مهمترین عللی است که جوانان در سنین پایین تن به ازدواج نمی‌دهند و این مسئله مهم باید برطرف شود.
ارسال نظرات