خبرهای داغ:
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان:
با توجه به وجود بناهای تاریخی و اثرهای باستانی در شهرستان اردستان 2 پایگاه حفاظت از اثرهای تاریخی با همکاری شهرداری های زواره و مهاباد در سال آینده در این شهرستان ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۸۳۴۰۴۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردستان سرهنگ عبدالرضا عرب بافرانی در حاشیه نشست انجمن میراث فرهنگی در فرمانداری اردستان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه براساس قانون تعرض به اثرهای باستانی و اشیای میراثی جرم علیه امنیت ملی کشور تلقی می شود، تاکید کرد: یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اقتدار و جدیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.
وی وضعیت امنیت اثرهای تاریخی در استان اصفهان را مطلوب و قابل قبول دانست و گفت: هم اکنون 31 پایگاه حفاظت از آثار تاریخی در این استان وظیفه حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی را برعهده دارند.
عرب بافرانی همچنین اظهار کرد: ثبت جهانی قنات دو طبقه مون اردستان از افتخارهای کشور و شهرستان است که در حفظ و نگهداری آن باید تلاش ویژه ای صورت گیرد.
وی افزود: وجود اثرهای زیاد تاریخی و محوطه های باستانی و وسعت شهرستان اردستان کار حفاظت از این میراث گذشتگان را سخت اما ضروری کرده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از برگزاری چهار دوره آموزشی ویژه یگان حفاظت در دانشگاه پلیس برای پرسنل یگان حفاظت شهرستان های استان خبر داد و گفت: امکان مسلح کردن این نیروها برای انجام وظیفه بهتر، وجود دارد.
شهرستان اردستان اردستان با 68 اثر ثبت شده تاریخی و یک اثر ثبت جهانی (قنات دوطبقه مون) هم اکنون دارای یگان حفاظت از آثار تاریخی و فاقد پایگاه میراث حفاظت از آثارتاریخی است.
این شهرستان همچنین دارای دو بافت تاریخی در شهرهای زواره و مهاباد و 87 محوطه باستاتی است.
در این نشست که با حضور فرماندار اردستان برگزار شد، مسائل و مشکلات اثرهای و بناهای تاریخی این شهرستان بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها