مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان مطرح کرد:
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری سیستان وبلوچستان از فعالیت 1226 کانون‌های فرهنگی مساجد در استان خبر داد
کد خبر: ۸۸۳۴۰۷۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان، مهدی پودینه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسجد از صدراسلام جایگاه ویژه و خاصی داشته است گفت: با الگوگیری از پیامبر اسلام که به مسجد تک بعدی نگاه نداشت و از آن برای مقابله با دشمن ،حل اختلاف مردم و محل عبادت استفاده می کرد باید در مسجد به پرورش نیروهای زبده و متعهد برای حکومت اسلامی استفاده کرد.
وی افزود: مسجد مکان آموزش، شناسایی و استعدادیابی جوانان است که جوانان در آن به عنوان نیروهای انقلابی تربیت می‌شوند .
وی تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد  استان را 1226 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد 885 باب کانون روستایی و 29 باب کانون عشایری و 116باب کانون مرزی است.
 مسوول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: این آمارنشان دهنده آن است که 70 درصد کانونهای استان را کانونهای روستایی تشکیل می دهند که مادر این کانونها برنامه های فرهنگی هنری ویژه ای داریم و نگاه ویژه ای به کانونهای عشایر و روستایی داریم.
وی با اشاره بر اینکه در سطح استان سیستان و بلوچستان 24 کانون تخصصی وجود دارد؛ افزود: موضوع فعالیت برای این کانون ها تعیین می شود و افراد دوره های آموزشی را در قم و تهران سپری می‌کنند.
پودینه خاطرنشان کرد: کانون های تخصصی استان در عرصه ورزشی، قرآن و عترت و مهدویت فعالیت دارند که سرانه تعلق گرفته به کانون ها براساس سطح بندی است.

ارسال نظرات