آغاز جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان

چهل وششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد به طور همزمان در10 شهرستان و منطقه کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۰۹۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
مدیرکل آموزش وپرورش استان در آئین آغاز به کار این جشنواره در سینما انقلاب شهر یاسوج گفت: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج استفاده از فیلم در انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی به دانش آموزان به صورت بین المللی برگزار می شود.
هادی زارع پور افزود: این جشنواره به طور همزمان در شهرهای یاسوج،دوگنبدان،دهدشت،لنده،چرام،دنا،باشت،مارگون،دیشموک و لوداب به مدت 5روز با نمایش فیلم های علمی،آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان برگزار می شود.
وی ادامه داد: برای استفاده دانش آموزان روستایی از این فیلم ها متولیان به صورت سیار در مدارس حضور یافته و فیلم ها به نمایش گذاشته می شود.
ناظر وزارت آموزش وپرورش در چهل وششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: این جشنواره با هدف تنوع بخشی رسانه های آموزشی، تشویق دانش آموزان و فرهنگیان به فیلم سازی و همچنین ترغیب دیگر علاقمندان به هنر فیلم سازی در عرصه آموزش وپرورش برگزار می شود.
علی شریفی افزود: فیلم های جشنواره رشد در بخش های علمی، آموزشی و تربیتی و بخشی نیز محصولات تلاش دانش آموزان و فرهنگیان است.
معاون پژوهش و برنامه ریزی و مسئول برگزاری این جشنواره هم گفت: در این جشنواره 6فیلم کوتاه، داستانی و بلند از جمهوری اسلامی ایران وکشورهای اسپانیا و آلمان به نمایش گذاشته می شود.
حسینعلی فاتحی افزود: چهاردهمین دوره فیلم سازی دانش آموزی نیز همزمان با این جشنواره برگزار می شود.
رئیس آموزش وپرورش بویراحمد هم گفت: با برنامه ریزی انجام شده بیشتر از 20هزار دانش آموز از فیلم های جشنواره دیدن می کنند.
علی اکبر هاشمی اصل افزود: علاوه بر سالن سینما انقلاب، 2مرکز نمایش سیار نیز فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی را در مدارس به ویژه در روستاها نمایش می دهند.
رحیم سجادپور دبیر برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد هم گفت: پیش بینی می شود در طول 5روز بیشتر از80هزار دانش آموز وخانواده از این فیلم ها دیدن کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار