ضعف زیرساخت ها مهمترین چالش برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۸۸۳۴۱۰۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸

استاندار در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه20 میلیون دلارسرمایه گذاری خارجی در دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد محقق شد گفت:در دولت یازدهم امکان سنجی 98 فرصت سرمایه گذاری و جذب 220 میلیون یورو برای پتروشیمی گچسارن انجام گرفته است.

موسی خادمی به ضعف زیرساخت ها در استان اشاره کرد و افزود: نبود زیرساخت های سرمایه گذاری موجب شد تا جذب سرمایه گذاری در چنین شرایطی در استان بسیار سخت و دشوار باشد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی در استان به سمت بنگاه های اقتصادی و بنیاد های خیریه روی آوردیم ادامه داد: بنیاد اقتصادی کوثر و برکت دو نمونه بارز از موسسات خیریه ای هستند که برای مشارکت در توسعه استان با آنها تفاهم نامه ای 800 میلیارد تومانی به امضا رسید.

استاندار به جهش اعتبارات عمرانی از 350 به 735 میلیارد تومان در سال 95 اشاره کرد و گفت: این جهش نشان از عزم و تلاش دولت برای رفع مشکلات کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 8 هزار هکتار از اراضی دیم تحت آبیاری قرار گرفت گفت: در دولت یازدهم 85 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورز این استان خریداری شد،تولید ماهی از 14 هزار تن به حدود 16 هزار و 500 هزار تن افزایش یافت همچنین گازرسانی به 220 روستا و احداث 80 خانه و مرکز بهداشت از دیگر خدمات دولت یازدهم در استان بود.

نشست شورای اداری استان با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیرصنعت، معدن و تجارت و برخی از معاونان در یاسوج برگزار شد.
ارسال نظرات